Hírek

2013. június 5. szerda, 17:25

A Ford háromhengerese lett az év motorja

A Ford duplázott, a tavalyi siker után idén is elhódította a világ motorgyártóinak legrangosabb trófeáját az Engine of The Year 2013 díjat.

Az év motorja díj nyerteseit a frankfurti Engine Expón hozták nyilvánosságra, a döntést neves autós újságírókból álló zsűri hozta meg, köztük lapunk főszerkesztő-helyettese, Szécsényi Gábor.

ford_EcoBoost_1_0

A 2012-es év fejlesztéseit és újításai elismerő fődíj mellett az év új motorjának választották a Volkswagen átdolgozott hengerkikapcsolós 1.4 TSI erőforrását, az év zöld motorja a Fiat kéthengeres TwinAir CNG földgázas motorja győzött, a csúcsteljesítményű vasak között a Ferrari 12 hengeres, 740 lovas motorja lett, amely az F12 berlinettában teljesít szolgálatot.

További kategóriákban is osztottak díjakat. Az 1 liter alattiakban a Ford háromheneges Ecoboostja, az 1-1,4 literes kategóriában a VW 1,4 TSI Twincharger, az 1,4-1,8 literes kategóriában a BMW/PSA 1,6 literes turbómtoroja, az 1,8-2,0 literes kategóriában a BMW négyhengeres turbómotorja, a 2,0-2,5 literesek között a az Audi öthengeres turbója, a 2,5-3.0 literesek között a Porsche hathengeres, 2,7 litere boxermotorja, a 3,0-4,0 literesek között a McLaren 3,8 literes V8 biturbója, a 4,0 liter feletti kategóriában pedig a Ferrari 6,3 literes V12-ese kapta a legtöbb szavazatot.

A díj 1999-es bevezetése óta a legtöbb díjat a BMW (56), a VW/Audi (29) és a Toyota, illetve a Honda (22) kapta.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás