Hírek

2013. február 28. csütörtök, 07:59

Vadállat a Q3-asból

Genfben mutatja be az Audi az RS Q3 modelljét, amely a 0-100 kilométer/órás sprintet 5,5 másodperc alatt teljesíti, végsebessége 250 kilométer/óra. A 2,5 literes, öthengeres turbófeltöltésű motor teljesítménye 228 kW (310 LE).

Genfben mutatja be az Audi az RS Q3 modelljét, amely a 0-100 kilométer/órás sprintet 5,5 másodperc alatt teljesíti, végsebessége 250 kilométer/óra. A 2,5 literes, öthengeres turbófeltöltésű motor teljesítménye 228 kW (310 LE).

A győri 2.5 TFSI formájában az RS Q3 orrában többszörösen díjazott nagyteljesítményű erőforrás dolgozik, a nemzetközi szakmai zsűri ugyanis 2010 óta sorozatban háromszor is a Nemzetközi Év Motorja kitüntetéssel ismerte el kategóriájában az öthengeres konstrukciót. A turbófeltöltésű és közvetlen benzinbefecskendezésű motor 2480 köbcentiméter összlökettérfogatából az 5200 és 6700 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 228 kW (310 LE) csúcsteljesítményt produkál, 420 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig 1500 és 5200 percenkénti fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.


Az eleve a szériafelszereltséghez tartozó Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer auto, comfort és dynamic üzemmódjainak választásával a vezető igény szerint befolyásolhatja a kipufogórendszer szabályzószelepének működését és a gázpedál jelleggörbéjét. A dynamic állásban a motort érzékenyebb gázadási reakciók jellemzik, hangja pedig még intenzívebbé válik.

Az RS Q3 esetében működik együtt első ízben az Audi öthengeres aggregátja az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével. Az erőátviteli rendszerbe már alapkivitelben a kompakt háromtengelyes elrendezésű, hétfokozatú S tronic sebességváltó kerül, hetedik fokozatában az üzemanyag-fogyasztás mérséklésének szolgálatában hosszúra választott áttétellel. A vezető a D és S menetprogramban automatikus, míg a kormánykerék kapcsolóbillentyűiről, illetve a speciális RS-dizájn szerinti váltókarról vezérelve manuális üzemmódban egyaránt használhatja a kettős tengelykapcsolós váltóművet. A rajt-automatika már indulástól a lehető leghatékonyabb vonóerő-átadást szabályozva biztosítja a maximális gyorsulást.


A quattro állandó összkerékhajtás szíve a hátsó tengely elé telepített, hidraulikus működtetésű és elektronikus szabályozású lamellás tengelykapcsoló, amely mindenkor a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően osztja el a motor felől érkező nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Az RS-sportfutómű 25 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a nagyteljesítményű kis SUV-modell karosszériáját. Az első és a hátsó tengely közötti kedvezőbb tömegeloszlás érdekében az akkumulátor a csomagtérben kapott helyet. A független hátsó kerékfelfüggesztéseket négy-négy lengőkarral alakították ki a tervezők. Az RS Q3 belső szellőzésű és perforált első féktárcsáinak átmérője 365 milliméter. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) sport-üzemmódot is kínál, de akár teljesen ki is kapcsolható.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest 2021 döntősei

Megvannak az Autobest (Európa legjobb vétele) 2021-es döntősei, mutatjuk...

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás