Haszonjármű

2013. február 12. kedd, 06:22

Izmosabb alapmotort kapott az Amarok

Erősebb alapmotort kapott a Volkswagen Amarok pickup: az eddigi 90 kW (122 LE) teljesítményű 2.0 TDI motort egy erősebb kivitel váltja fel. Az új belépő szintű TDI erőforrás 103 kW (140 LE) teljesítményű. Számos extrafelszereléssel bővült a típus opciós listája.

A kétliteres, közös nyomócsöves befecskendezésű TDI motor a 13 kW-al (18 LE) 103 kW-ra (140 LE) növelt legnagyobb teljesítményét 3500-as percenkénti fordulatszámon adja le. A változatlanul 340 newtonméter legnagyobb nyomatékát pedig 1600 és 2250 közötti percenkénti fordulatszám-tartományban fejti ki. A megnövelt teljesítményű motor erénye, hogy jobb menetteljesítményt nyújt változatlan üzemanyag-fogyasztás mellett. Ezzel az erősebb motorral az Amarok 12,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h sebességre (ez az érték korábban 13,2 másodperc volt), legnagyobb sebessége pedig immár 168 km/h (korábban 162 km/h volt). A platós jármű rugalmassági adata – gyorsulás 80-ról 120 km/h sebességre ötödik fokozatban – 0,5 másodperccel javult.


Az opcionális BlueMotion Technology csomaggal a 103 kW / 140 LE-ős TDI motorral hajtott Amarok 6,8 liter gázolajat fogyaszt száz kilométerenként – a sajtóanyag szerint. Az új alapmotor a kétajtós Amarok szimplakabinos  modelljéhez, mely Magyarországon nem rendelhető, hátsókerék hajtással vagy kapcsolható összkerék hajtással – míg a négyajtós duplakabinos hátsókerék hajtású vagy kétféle összkerék hajtású változataihoz egyaránt elérhető – minden esetben hatfokozatú kézi sebességváltóval társítva – mindhárom felszereltségi szint mellett.

A különleges ügyféligények kielégítésére számos új extra-felszereléssel bővült a típus opciós listája. Ezek között olyan, a Multivan típusból ismerős tételek is szerepelnek, mint az RNS 510 rádió és navigációs rendszer, tolatássegítő kamerával ellátott ParkPilot rendszer, programozható, távirányítós állóhelyi kiegészítő fűtés, kanyarfényként is szolgáló ködfényszórók (a Trendline szinttől), valamint a fényasszisztens csomag (ennek tartalma: állandó nappalifény kapcsoló, esőérzékelős ablaktörlő-vezérlés, hazakísérő és üdvözlő világítás, valamint automatikusan elsötétedő belső visszapillantó tükör).

A 103 kW / 140 LE-ős TDI motorral szerelt Amarok duplakabinos indulóára Magyarországon nettó 5 465 000 forint, míg az összkerék-hajtású változatok ára nettó 5 956 000 forinttól indul.

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Jól fogytak az autók augusztusban

Augusztusban és az év első 8 hónapjában is nőtt...

Az új Iveco Daily

Itt az új Iveco Daily, több mint 8000 féle gyári kivitelben, 2,3-as és 3,0 l-es motorokkal, és CNG-üzemmel is.

A Ferrari California T motorja

A Ferrari az 1987-ben bemutatott F40-es óta nem készített turbós közúti autót. Az új 3,9 l-es V8-as 560 LE-s (755 Nm), közvetlen befecskendezéses és kétturbós, 3,6 s alatt gyorsítja...

Baj van az Audik fékjeivel

Az Audi világszerte 70 ezer autót hív vissza a...

Továbbra is jól megy a Volkswagennek

A Volkswagen-csoport 5,78 millió gépkocsit szállított le 2014 január és...