Hírek

2012. április 30. hétfő, 17:51

162 ezer autó készülhet a győri Audinál évente

Ulrich Minke, az Audi Hungaria Motor Kft. járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója a bővítés jelenlegi állásáról tartott sajtótájékoztatón elmondta: a gyár névleges kapacitása 500 jármű lesz naponta két műszakban, de igény esetén ezt növelni tudják.

Az ügyvezető igazgató ismertetése szerint Magyarország jelenlegi legnagyobb beruházására 900 millió eurót költenek, a befektetés révén 2100 új munkahelyet teremtenek. A gyártás jövőre indul. A kivitelezést tavaly kezdték, s az építkezés ez évben be is fejeződik. Ezzel párhuzamosan a gépek beszerelése is megkezdődött már a karosszériaüzemben, ahol 620 robotot állítanak munkába. Az új gyárban a járműgyártás minden munkafázisát egy helyen végzik. Ennek megfelelően présüzemet, karosszériagyártó-csarnokot, lakkozót és összeszerelő üzemet létesítenek. A csarnokok alapterülete összességében eléri a 250 ezer négyzetmétert.

A jelenlegi motorgyárban 400 ezer négyzetméteren folyik a gyártó és fejlesztő tevékenység. A beruházás nyomán az Audi teljes területe megkétszereződik, 3,9 millió  négyzetméterre bővül a jelenlegi 2 millió négyzetméterről. Az ügyvezető igazgató közölte: a gyár indulását követően 17 hónapon belül négy új modell gyártását kell elérniük. Elsőként az Audi A3 limuzint fogják készíteni az új győri járműgyárban.

A bejáráson egyebek között elhangzott: a présüzemben a konszern legmodernebb présgépe dolgozik majd, a gép saját súlya 5000 tonna. Jelenleg 1500 építőmunkás dolgozik a beruházáson, ez a létszám 2200-ra emelkedik a gépek beszerelésének, a berendezések elhelyezésének intenzív időszakában.

Az Audi győri letelepedése óta 4,7 milliárd eurót invesztált a győri leányvállalatba. Ulrich Minke szólt arról, hogy az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára, tavaly 1,9 millió motort állítottak elő a vállalatnál, s közel 40 ezer járművet szereltek össze. A győri Audi árbevétele 5,6 milliárd euró volt az elmúlt évben, 17,2 százalékkal több mint 2010-ben.

Comments

comments

Címkék: , , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

Házhoz megy Az Autó és a Retro Mobil!

Nem tudott elmenni a boltba, nem volt nyitva az...

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás