Hírek

2012. április 23. hétfő, 11:21

600 lóerővel debütált a Lamborghini Urus

A Pekingi Autószalonon leplezte le új szabadidő-autóját, az Urus névre keresztelt modellt a Lamborghini. Az újdonság egyelőre csak tanulmány, amennyiben a Volkswagen-konszern vezetősége is zöld utat ad neki, 2016-2017-ben jelenhet meg a piacon.

A várakozásoknak megfelelően a Pekingi Autószalonon bemutatta új szabadidő-autóját a Lamborghini. Valószínűleg ugyanaz a sors vár az Urus névre keresztelt modellre, mint a négyajtós Estoque tanulmányra, vagyis a márka rajongóinak még négy-öt évet várniuk kell, mire az autó sorozatgyártásba kerül.

LM002 néven volt már terepjárója a Lamborghininek, az Urus az aktuális trendekhez pontosan igazodó, divatos modell. Front része az Aventadorra emlékeztet, a markáns domborítások az olasz gyártó sportos kötődését emelik ki. A tetővonal kupésan lejt, így az autó részben a BMW X6-ra emlékeztet.

Az Urus 4,99 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,66 méter magas, 120 milliméterrel hosszabb, 16 milliméterrel szélesebb és 30 milliméterrel alacsonyabb az X6-nál. A padlólemez ugyanaz, amelyre a Bentley EXP 9 F tanulmány is épült, ez kerül a következő Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne és Audi Q7 alá is. Csak annyit tudni a motorról, hogy 600 lóerős és kategóriája legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátását kínálja, a szériaváltozatba valószínűleg V10-es vagy V8-as turbó kerül. Az erőt duplakuplungos váltó továbbítja mindkét tengelyre.

Kívül-belül sok karbonszálas anyagot használt a Lamborghini, az Urus súlypontja alacsonyra került, vezethetősége jobb a kategóriában megszokottnál. A felfüggesztés magassága állítható, hogy keményebb terepen se akadjon el az inkább aszfaltra tervezett SUV. Az utastér négyszemélyes, így a Lamborghini szerint családi autóként is használható az Urus.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás