Hírek

2011. november 29. kedd, 15:12

Kondenzátoros fékrendszer a Mazdától

A Mazda kifejlesztette a világ első energia-visszatápláló fékrendszerét személyautók számára, mely kondenzátort használ. A Mazda által i-ELOOP-nak keresztelt rendszert 2012-től alkalmazzák a japán gyártó modelljeiben.

Az i-ELOOP az üzemanyag-fogyasztást valós vezetési körülmények között, gyakori gyorsítás és fékezés mellett körülbelül tíz százalékkal csökkenti. A Mazda egyedülálló energia-visszatápláló fékrendszere kondenzátort használ, amely átmeneti ideig, nagy mennyiségben képes tárolni az elektromos energiát. Az akkumulátorral szemben a kondenzátor gyorsan feltölthető és kisüthető, és hosszabb élettartamánál fogva ellenállóbb az elhasználódással szemben. Az i-ELOOP lassítás közben a jármű mozgási energiáját villamos energiává alakítja át, és ezt a klímaberendezés, az audioberendezés és számos más elektromos részegység működtetésére használja.

Az energia-visszatápláló fékrendszerek egyre népszerűbbé válnak. Ezek a jármű lassításakor villanymotort vagy generátort használnak az elektromos energia termeléséhez, ezáltal visszatáplálják a jármű mozgási energiájának egy részét. Az energia-visszatápláló fékrendszerek a hibrid járművekben általában egy nagy elektromotort és külön erre a célra szánt akkumulátort használnak.

A kondenzátor jobb az akkumulátornál?

A Mazda vizsgálta a járművek gyorsítási és lassítási mechanizmusát, és ennek eredményeként egy olyan, kifejezetten hatékony energia-visszatápláló fékrendszert fejlesztett ki, amely a jármű fékezésekor az elektromos energia jelentős hányadát gyorsan visszanyeri. A hibridekkel ellentétben a Mazda rendszerének használata esetén nincs szükség külön erre a célra szánt villanymotorra és akkumulátorra.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

BMW Z4 M40i

Jelen állás szerint nem lesz igazi M-es kiadás, de...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás