Hírek

2011. november 28. hétfő, 12:26

Megérkezett a Toyota új sportkupéja

A Tokiói Autószalonon mutatja be a Toyota az FT-86 tanulmány szériaváltozatát, amely a GT 86 nevet kapta. A hátsókerék-hajtású modell Subaru-féle bokszermotorja 200 lóerős teljesítményt ad le.

2009-ben mutatta be a Subaruval közösen fejlesztett FT-86 sportkupé-tanulmányt a Toyota. Azóta folyamatosan ezen a néven emlegette a gyártó a modellt, a szériamodellt mégis máshogy keresztelte el: Európában Toyota GT 86-ként, Japánban Toyota 86-ként forgalmazzák a 2+2 üléses újdonságot, amelynek testvérmodellje, a Subaru BRZ szintén Tokióban mutatkozik be.

A formaterv kicsit visszafogottabbá vált a tanulmányhoz képest, az utasteret sportosan elegánsra rajzolták. A kormánykerék átmérője 365 milliméter, amelynél kisebbet a közlemény szerint még nem szereltek sorozatgyártású Toyotába.

A GT 86 4240 milliméter hosszú, 1775 milliméter széles, 1285 milliméter magas, tengelytávja 2570 milliméter. Ennél kompaktabb 2+2 üléses kupé jelenleg nincs a piacon a Toyota szerint. A Subarutól származó, de a Toyota közvetlen befecskendezéses rendszerével szerelt kétliteres bokszermotor teljesítménye 200 lóerő, legnagyobb nyomatéka 205 Nm.

Alapáron hatfokozatú manuális váltó jár az autóhoz, felárért hatfokozatú automata rendelhető. Az erő részlegesen önzáró differenciálművön keresztül jut el a hátsó kerekekhez. A Toyota egyelőre nem közölte a GT 86 tömegét, az viszont nyilvános, hogy a súlyeloszlás 53:47 arányú az első tengely javára, a súlypont pedig 475 milliméteres magasságban van.

Előre MacPherson rugóstagok, hátulra kettős keresztlengőkaros felfüggesztés került, a menetstabilizáló rendszert külön a GT 86-hoz programozták.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás