Aktuális

2011. augusztus 30. kedd, 04:57

Bemutató: Toyota Yaris - Növekedési pálya

Az új Yaris 10 centivel hosszabb a korábbinál, Európának változatlanul Franciaországban gyártják.

Az új Yaris tengelytávja öt centivel hosszabb a korábbiénál

Az októberben hozzánk is megérkező harmadik Yaris-generáció Japánban már fut (ott hagyományosan Vitz a neve), de az európai sorok csak mostanában indultak. A szokásos júliusi modellévváltással kifutott a Toyota francia gyárából (Valenciennes, itt készül az összes európai Yaris 1999 óta) az előző sorozat, és megérkezett az új.

A cég büszke a legfrissebb Yaris megjelenésére, mert elmondásuk szerint a márka európai palettájának formai megújulását vetíti előre. A vonalak valójában nem teljesen újak, hiszen házon belül már több, Ázsiában és Amerikában forgalmazott modellről ismerősek, nálunk pedig itt van például a Verso, ami szintén ebbe a formasorba illik.

A műszerfal óráit, a Yaris-történelemben először nem a középkonzol fölé, hanem hagyományosan a vezető elé szerelték. A pult burkolata már a második felszereltségi szinten puha

Az új külső alatt a legfontosabb változás az új padló és vele a tízcentis hossznövekedés. A most 3885 mm-es kisautó ugyanolyan széles, mint elődje (1695 mm), de két centivel alacsonyabb (1510 mm). A tengelytáv öt centit nyúlt, ennek a hátsó utasok örülhetnek a legjobban, de a csomagtér is öblösebb valamivel: 272 helyett 286 l-es.

A nyomtávok alig változtak, és a futómű is a régi (elöl segédvázas McPherson, hátul csatolt lengőkaros), csak a csillapításon, a rugókarakterisztikákon és a szilentblokkokon igazítottak a hosszabb tengelytáv miatt. A kormányzás változatlanul tisztán elektromos rásegítésű, a vadonatúj utastér legnagyobb újdonsága a műszerfal. A Toyota felhagyott a középre szerelt óracsoporttal, az új pult hagyományos kiosztású. Minden beltéri elem friss, újratervezték az üléseket is.

A csomagtartó kicsit nagyobb, mint volt, az ötödik ajtó szélesebb lett

A motorok az elődből valók, de fogyasztásuk – és ezzel együtt emissziójuk is – csökkent, az alap a többszörös Év motorja-díjazott 1,0 l-es háromhengeres, hengerenkénti négyszelepes, szívóoldalán folyamatosan változó vezérlésű benzines (69 LE, 93 Nm), ehhez kizárólag ötsebességes kéziváltó kapcsolódhat.

A mindkét oldalon változó vezérlési időkkel operáló, szintén tizenhat szelepes 1,33 l-eshez (99 LE, 125 Nm) hatfokozatú kézi erőátvitel jár alapból, de a korábbi hatsebességes robotizált váltót hét előreprogramozott fokozatban is léptethető, fokozatmentes CVT váltotta le. Az egyetlen dízel a bevált, hengerenként kétszelepes 1,4-es, közöscsöves D-4D (90 LE, 205 Nm), alapáron hatsebességes kézi, felárért hatos robotváltóval.

A nagyobb benzines mindkét erőátvitellel kapható, a korábbinál gyorsabban indító startstopos kivitelben is. Az új Toyota Yaris októberben érkezik meg a hazai márkakereskedésekbe, de már megrendelhető, a négy légzsákos, háromajtós belépőváltozat alapára légkondi nélkül 2 895 000 forint. SZG

Sajtóvideók a Yarisról.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás