Hírek

2011. június 28. kedd, 03:23

Versenypályán mutatkozott be a Mini Coupé

A Mini versenykupé végsebessége meghaladja a 240 kilométert óránként.

Az egyik Mini John Cooper Works Coupé a Nürburgringen

Még a hivatalos piaci bevezetés előtt versenypályára küldte a Mini vezetése az új Coupét. Az autógyártó a Nürburgringen mutatta be a nyilvánosságnak a Mini John Cooper Works Coupé Endurance-t.

A márka két autóval vett részt a német ADAC autóklub 24 órás versenyén. Az osztályukban a 11. és 13. helyen végeztek, az összesítésben a kereken 200 autó közül a 106. és a 118. helyet érték el. Az előre meghatározott cél nem a győzelem volt, hanem az autók épségben célba juttatása.

A szabadedzés kezdete előtt néhány órával leplezte le a versenyautót Dirk Hollweg, Mini motorsport részlegének vezetője. A Mini John Cooper Works Coupé Endurance felpiszkált szériamotort kapott, módosított programozással.

A leleplezés után, edzés előtt

Az 1.6 literes négyhengeres blokkból a kettős leömlésű (twin-scroll) turbóval és közvetlen benzin-befecskendezéssel kereken 250 lóerőt nyernek ki. Az overboost (túlnyomás) funkcióval pár másodpercig 330 newtonméteres lesz a legnagyobb nyomaték.

A Mini versenykupé végsebessége meghaladja a 240 kilométert óránként. Az állítható lengéscsillapítók révén a futómű a versenypálya egyedi követelményeihez igazítható. Ez különösen a Nürburgring északi körpályáján járt előnnyel.

A lapos versenyautón feltűnő az utcai kivitelhez képest jóval döntöttebb szélvédő. A csökkentett légellenállás mindenekelőtt a hosszú egyenesekben érezteti a hatását. A John Cooper Works aerodinamikai csomag a kezelhetőséget javítja.

A frontspoiler, a hátsó diffúzor és az állítható hátsó szárny leszorítóerőt generálnak, miközben optimális értéken tartják az első és a hátsó tengely közti súlyeloszlást. A Mini Coupé a márka első kétüléses modellje. A szériaváltozat ősztől lesz kapható.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás