Hírek

2011. június 27. hétfő, 03:46

Lehúzza a rolót a Maybach?

A műszaki alapok és a fogyasztás már nem tartanak lépést a mai igényekkel.

A Mercedes által 2002-ben feltámasztott Maybach luxusautói közismerten nem túl kelendőek. A problémákat már egy ideje sikerült azonosítani. A formaterv nem túl egyedi, a szaksajtó a piaci bevezetés idején egyenesen XXL-es vagy felfújt S-osztálynak titulálta a modelleket.

A ráncfelvarrott Maybach 62 bemutatója a 2010-es Auto China kiállításon

Ezen kívül a közvetlen konkurencia, a VW-hez tartozó Bentley és a BMW által irányított Rolls Royce szintén a legmagasabb igényeket kielégítő autókat kínálnak. De nem mellékesen önálló megjelenéssel és akár jóval olcsóbban.

A Maybach a hazai (német) piacon 2009-ben összesen 31 (harmincegy) autót adott el. Az aktuális Maybach 57 és Maybach 62 modelleken túl az 57S és az 62S is rendelkezésre áll, ezekben a 12 hengeres motor tekintélyes 612 lóerős teljesítményre képes. De készülhet belőlük landaulet kivitel, amelynél a hátsó ülések feletti részen nyitható a tető.

A műszaki alapok viszont, például az ötsebességes automata váltó, hasonlóan az autók 16 liter feletti fogyasztásához, már nem tartanak lépést a mai igényekkel. A Maybach vásárlói 390 és 523 ezer euró (105-140 millió forint) közötti vételárra számíthatnak.

Egyedüli vigasz lehet, hogy aki a 2009-től kínált, összesen száz példányban limitált Maybach Zeppelint viszi haza, elmondhatja magáról, hogy a világ legdrágább, sorozatban gyártott limuzinját birtokolhatja. Ennek ára 560 ezer euró (150 millió forint).

A veszteséges működés elkerülésére a Maybach manufaktúra vezetőinek a következő modellgenerációhoz új ötletekkel kell előállniuk. A Mercedes vezetése még júniusban dönteni kíván a luxusmárka sorsáról.

Az Automotive News Europe szaklap értesülései szerint két lehetőség áll fent. Bezárhat a Maybach, vagy együttműködik a brit Aston Martinnal. Dieter Zetsche, a Daimler igazgatóságának elnöke szerint nagyobb a valószínűsége annak, hogy az együttműködés mellett voksolnak.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás