Hírek

2011. május 26. csütörtök, 04:04

Euro NCAP: Öt csillag hat autónak

A megvizsgált hat modell között csak a gyalogos-biztonság terén lehet különbséget kimutatni.

A Citroën DS4 töréstesztje

Az Euro NCAP legfrissebb tesztsorozatában mind a hat vizsgált személyautó elérte a maximálisan lehetséges öt csillagot. A Nissan Leaf az első elektromos autóként érte el ezt az eredményt.

A Volvo V60 biztonsági kiegészítő rendszerei révén 100 százalékos maximális értéket ért el. A most megvizsgált hat modell között csak a gyalogos-biztonság terén lehet különbséget kimutatni.

Az új Ford Focus az utasvédelemben a lehetséges pontszám 92 százalékát érte el. A gyerekbiztonság 82 százalékot, a gyalogosbiztonság 72 százalékot ért. Az asszisztens rendszerek ténykedését a maximális pontszám 71 százalékával honorálták a szakértők.

Az autózás és az NCAP-töréstesztek történetében a Focus az első nagy szériában gyártott nem prémium modell, amelynek két asszisztens-rendszerét NCAP különdíjjal ismerték el. Ezek az Active City Stop (magyarul  alacsony sebességen működő biztonsági rendszer) és a sávtartó-asszisztens.

Az alacsony sebességen működő biztonsági rendszer segít a kis sebességű koccanások veszélyének csökkentésében. Az araszoló városi forgalomban folyamatosan ellenőrzi az autó előtti útszakaszt, és automatikusan fékez, ha úgy érzékeli, hogy az autó előtt egy másik jármű áll, és az ütközés elkerülhetetlen.

A Ford Focus bizonyíthat

A 30 km/órás sebességhatárig működő berendezésben egy, a szélvédő felső részéhez telepített érzékelő pásztázza az utat az esetleges akadályok után kutatva, körülbelül 7,6 méter távolságot fogva be az autó előtt. Ha a berendezés fékező, lassan haladó vagy álló járművet érzékel az autó előtt, és úgy értékeli, hogy a helyzet koccanással fenyeget, akkor előkészíti a fékeket. Ha a vezető nem reagál (kormánymozdulattal vagy fékezéssel) a rendszer automatikusan aktiválja a fékeket, és elveszi a gázt.

A sávtartó asszisztens egy, a szélvédő felső széléhez telepített kamerával figyeli az autó előtti utat. A rendszer folyamatosan elemzi a kamera által közvetített képet, így érzékelve a felfestett záró- és felezővonalakat, amelyek meghatározzák a forgalmi sáv vagy az útpálya határait. A rendszer az autónak a vonalakhoz viszonyított helyzete alapján nyújt segítséget a vezetőnek abban, hogy a kiválasztott sávban maradjon.

Ha a rendszer akaratlan sávelhagyást érzékel, enyhe kormánymozdulattal figyelmezteti a vezetőt. A berendezés programja alkalmas arra, hogy felismerje az olyan manővereket, mint például az előzés. Mind az alacsony sebességen működő biztonsági rendszer, mind pedig a sávtartó asszisztens teljesen automatikusan működik, de egy kapcsolóval kiiktathatók.

 Összesített minősítésFelnőtt utasvédelemGyerek utasvédelemGyalogos- védelemAsszisztens rendszerek
Citroen DS45 csillag90%80%43%97%
Ford Focus5 csillag92%82%72%71%
Lexus CT200h5 csillag94%84%55%86%
Nissan LEAF5 csillag89%83%65%84%
Peugeot 5085 csillag90%87%41%98%
Volvo V605 csillag94%82%64%100%

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás