Hírek

2011. május 24. kedd, 02:43

Balra kanyarodási asszisztenst fejleszt a BMW

Ha az érzékelők szemből közeledő forgalmat észlelnek, de az autó mégis tovább mozog a kereszteződésben, óránként 10 kilométeres sebesség alatt automatikus fékezés következik.

Nem enged a szemből jövők elé gurulni

Egy 5-ös BMW-be építve gyakorlati tesztek zajlanak egy balra kanyarodást biztonságosabbá tevő eszközzel. A berendezés automatikusan aktiválódik, amint az érzékelők felismerik a balra kanyarodó sávba hajtást és a vezető kanyarodási szándékát.

A balra tartó sávra két, egymástól független módon ügyel az új fejlesztés. Egyrészt a navigációs rendszer a kereszteződésekben akár egy méteres pontossággal képes meghatározni a jármű pozícióját. Másrészt kamera figyeli a kanyarodási lehetőséget jelző útburkolati jeleket és a sávhatárokat.

Amint aktiválódik a balra kanyarodási asszisztens, az orrba épített három lézerszkenner 100 méteres távolságig ellenőrzi az autó előtti térséget. A szkennerek nem csak autókra és teherautókra, hanem motorkerékpárokra is reagálnak. Ha az érzékelők szemből közeledő forgalmat észlelnek, de az autó mégis tovább mozog a kereszteződésben, óránként 10 kilométeres sebesség alatt automatikus fékezés következik.

Az ütközés megakadályozásával egyidejűleg figyelmeztető hang és felirat jelzi, miért volt szükség a beavatkozásra és milyen kevésen múlott a baleset. Ez az automatikus beavatkozás azért történik előzetes figyelmeztetés nélkül, mert gyors beavatkozásra van szükség. Ha a járművezetőnek még reagálnia kellene a figyelmeztetésre, az autó addigra már a szembejövők elé, a veszélyzónába gurulna, és a balesetet nem lehetne megakadályozni.

A balra kanyarodási asszisztenst óránként 10 kilométeresnél alacsonyabb sebességre tervezték. Amint a vezető maga lép a fékre, az automatikus fékezés megszűnik, és az autó bármikor továbbindulhat. A biztonság érdekében az új fejlesztést olyanra tervezték, hogy a tevékenységét a vezető bármikor felülbírálhatja. Ha például egy mentő közeledtére el kell hagyni a kereszteződést, ez a gázpedál másodszori megérintésére sikerülni fog.

A járművek közti kommunikáció tovább szélesíti a kiegészítő képességeit. A vezeték nélküli WLAN Car-to-X kommunikációs rendszer az észlelési távolságot 250 méterre növeli. Az egymáshoz közeledő járművek adatokat cserélnek a jármű típusáról, helyzetéről, sebességéről és a kormány elfordítási szögéről

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás