Hírek

2011. május 21. szombat, 01:39

Veteránkorba ért a Volkswagen Santana

Kínában a Santana 3000 és a luxuskivitelű Santana Vista mind a mai napig nagy darabszámban készül.

A 30 éves életkor elérésével az idén hivatalosan is veteránautónak számít a Volkswagen Santana. Az első példányok a veteránvizsga után OT-s rendszámot kaphatnak.

Európában még a hazai (német) piacon is ritka holló volt a típus, elismerésre méltó viszont a többi kontinensen befutott karrierje. Kínában a Santana 3000 és a luxuskivitelű Santana Vista mind a mai napig nagy darabszámban készül.

Santana: Került króm az ablakokra

A VW Santana 1981-ben a korabeli kettes Passat lépcsőshátú változataként került piacra. A cél az volt vele, hogy a magasabb komfortkínálatával olyan ügyfeleket is elérjen, akik nem akartak 5 ajtós ferdehátú vagy kombi Passatot vezetni.

Ezt a megkülönböztetést szolgálta az új név is. A Passattól való különbözőség jeleként kezdetben csak magasabb felszereltségű CL és GL változatokban árusították, a második évtől volt kapható az LX, GX és CX. A luxusfelszereltséget kínáló Santana GX már-már a felső kategória küszöbét jelentette a VW kínálatán belül.

A hűtőrács és a fényszórók eltérő formája utalt a finom távolságtartásra a Passattól. Az ablakokat keretező krómszegélyből is több jutott rá. Európában 1,3 és 2,1 liter közötti lökettérfogatú, 55-től 115 lóerőig terjedő teljesítményű négy és öthengeres motorokkal jött ki a Santana.

Volkswagen Santana (1981)

A Volkswagen 1985-ben hagyott fel az eltérő nevekkel. Spanyolország kivételével a Santanát onnantól lépcsőshátú Passatként árusították. Az ezzel egyidejű Passat-ráncfelvarrásba a Santanát is bevonták. Sok országban igen keresett a klasszikus, külön csomagtartós limuzin. Így esett, hogy a Santanából nemzetközi slágertermék lett.

Különösen Kínában, ahol 1983 óta gyártja a típust a Shanghai Volkswagen, a VW és a Shanghai Automotive Industry Corporation közös vállalata. A mai napig több mint 3,6 millió kínai Santana készült. Az eredeti változatot követte a Santana 2000, a Santana 3000 és a Santana Vista.

A típust nem csak Németországban és Kínában, hanem Japánban, Brazíliában, Mexikóban, Argentínában, Namíbiában, Dél-Afrikában és Belgiumban is gyártották a 80-as években.

Valódi világautó lett belőle, és távoli kontinensek utcaképének része lett. Miközben Kínában frissen gyártott változat kapható belőle, a megmaradt eredeti európai példányok lassan gyűjteményekben kötnek ki.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás