Hírek
Tanulók tuningolták a ‘nyugger Mercedest’
A Mercedes B-osztály unalmas autónak számít. De ennek nem kell így lennie, bizonyították be a Rastattban működő Mercedes gyár ipari tanulói. Az általuk épített “B55” biztosan egyedi darab marad.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A különleges B-osztály olyan hangokat hallat, mint egy SLS, és úgy megy, hogy minden GTI csak pislog a nyomában. A rastatti Mercedes gyár tanulói által készített B-Klasse-átirat nem sokban emlékeztet a konzervatív német nyugdíjas ügyfélkör kedvencére.
Az üzem igazgatója különleges autó építését kérte az oktatási osztálytól, és pontosan ezt szállították neki. A fehérre festett "B55" kívülről csaknem változatlan maradt. Csak a felnik, fekete fényszórók, a dupla kipufogó és a púposított motorháztető sejteti, hogy itt valami nem stimmel.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A típusjelölés nem hazudik, a motortérbe egy 5,5 literes, 388 lóerős V8-ast szuszakoltak. Amit a gyári AMG tuningcég sosem akart, és a tanácsadónak felkért sindelfingeni fejlesztők lehetetlennek tartottak, azt nyolc hónap alatt megvalósította két tucatnyi kiképzés alatt álló autószerelő és autógyári szakmunkástanuló.
A jóindulatú menettulajdonságú, magas üléspozíciójú B-osztályból tüzes sportkocsit faragtak. A Mercedes-tanulók a műtéthez az S-osztályból vették át a motort és a váltót, az E-osztályból a hátsó hidat, a fékek pedig a régi C32 AMG-ből jöttek.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Belül is minden szériának hat, bár az olcsó műanyagokat alcantara bevonattal látták el. Csak kormány származik a C63 AMG-ből, illetve a műszerfalon a sebességmérőt skálázták 300-ig.
A világ legerősebb B-osztályát a V8-as 530 newtonmétere, a hétsebességes automataváltó és a hátsókerékhajtás 5,2 másodperc alatt gyorsítja óránként száz kilométeres sebességre, a végsebesség pedig 270km/h.
A kereken 2,5 millió legyártott A és B-osztály után ez lehetne a méltó folytatás. Viszont ebben a formájában az autó nem kerül gyártásba. Pár hónap múlva lekerül a szalagról a B-osztály jelenlegi változatának utolsó példánya, a rastatti üzem már most az utódmodell gyártására készül.
A B55 így abszolút egyedi darab marad. Ha valaki mégis utánozni szeretné, a tanulóüzem tanácsot szívesen ad hozzá. Olcsó például semmiképpen nem lesz a mutatvány, 100 ezer euró (28 millió forint) alatt nem nagyon fog kijönni.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest 31 tagú, köztük magyarországi taggal is rendelkező...

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...