Hírek

2010. december 31. péntek, 01:50

Tanulók tuningolták a ‘nyugger Mercedest’

A Mercedes B-osztály unalmas autónak számít. De ennek nem kell így lennie, bizonyították be a Rastattban működő Mercedes gyár ipari tanulói. Az általuk épített “B55” biztosan egyedi darab marad.

Az aszfaltra rajzolt csíkok és a dupla kipufogó nem illik a képbe

A különleges B-osztály olyan hangokat hallat, mint egy SLS, és úgy megy, hogy minden GTI csak pislog a nyomában. A rastatti Mercedes gyár tanulói által készített B-Klasse-átirat nem sokban emlékeztet a konzervatív német nyugdíjas ügyfélkör kedvencére.

Az üzem igazgatója különleges autó építését kérte az oktatási osztálytól, és pontosan ezt szállították neki. A fehérre festett "B55" kívülről csaknem változatlan maradt. Csak a felnik, fekete fényszórók, a dupla kipufogó és a púposított motorháztető sejteti, hogy itt valami nem stimmel.

Cipőskanállal épp befért a V8-as

A típusjelölés nem hazudik, a motortérbe egy 5,5 literes, 388 lóerős V8-ast szuszakoltak. Amit a gyári AMG tuningcég sosem akart, és a tanácsadónak felkért sindelfingeni fejlesztők lehetetlennek tartottak, azt nyolc hónap alatt megvalósította két tucatnyi kiképzés alatt álló autószerelő és autógyári szakmunkástanuló.

A jóindulatú menettulajdonságú, magas üléspozíciójú B-osztályból tüzes sportkocsit faragtak. A Mercedes-tanulók a műtéthez az S-osztályból vették át a motort és a váltót, az E-osztályból a hátsó hidat, a fékek pedig a régi C32 AMG-ből jöttek.

A beltéren is kicsit javítottak

Belül is minden szériának hat, bár az olcsó műanyagokat alcantara bevonattal látták el. Csak kormány származik a C63 AMG-ből, illetve a műszerfalon a sebességmérőt skálázták 300-ig.

A világ legerősebb B-osztályát a V8-as 530 newtonmétere, a hétsebességes automataváltó és a hátsókerékhajtás 5,2 másodperc alatt gyorsítja óránként száz kilométeres sebességre, a végsebesség pedig 270km/h.

A kereken 2,5 millió legyártott A és B-osztály után ez lehetne a méltó folytatás. Viszont ebben a formájában az autó nem kerül gyártásba. Pár hónap múlva lekerül a szalagról a B-osztály jelenlegi változatának utolsó példánya, a rastatti üzem már most az utódmodell gyártására készül.

A B55 így abszolút egyedi darab marad. Ha valaki mégis utánozni szeretné, a tanulóüzem tanácsot szívesen ad hozzá. Olcsó például semmiképpen nem lesz a mutatvány, 100 ezer euró (28 millió forint) alatt nem nagyon fog kijönni.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás