Hírek

2010. november 4. csütörtök, 11:22

Bemutató: Hyundai ix20 - Ikergyáros?

A Hyundai ix20 a Kia Venga új ru­há­ja. Ugyanott tervezték és ugyanott gyártják. A két koreai kis-egyterű teljes mértékben európai.

Bemutató

Az ix20 Cseh­or­szág­ban ké­szül, a hat lég­zsák va­la­men­­nyi ki­vi­tel­ben alap­áras, a Hyundai öt­csil­la­gos Euro NCAP-eredményt vár. Nézze meg videón is!

A Hyundai–Kia-csoport két üzem­ben gyárt Eu­ró­pá­ban (Szlo­vá­ki­á­ban és Cseh­or­szág­ban), de egy he­lyen ter­vez, Né­met­or­szág­ban. A ta­valy be­mu­ta­tott Kia Venga és test­vér­mo­dell­je, a ha­zai pi­ac­ra már no­vem­ber­ben meg­ér­ke­ző Hyundai ix20 a gyár­tás­op­ti­ma­li­zá­lás je­gyé­ben cseh pro­duk­tum, a két au­tó a le­me­zek alatt tel­je­sen egy­for­ma: azo­nos a pad­ló (az al­só­kö­zép Hyundai i30 és a Kia cee’d rö­vi­dí­tett al­ja), a tel­jes erő­át­vi­te­li lánc és az elöl McPherson-, há­tul csa­tolt len­gő­ka­ros fu­tó­mű. A hossz (4100 mm) lé­nye­gé­ben a Vengáé, a kü­lönb­ség mind­ös­­sze alig 4 cen­ti a Hyundai ja­vá­ra, az 1600 mm-es ma­gas­ság, az 1765 mm-es szé­les­ség és a 2615 mm ten­gely­táv egy­for­ma. Kí­vül ap­ró rész­let­kü­lönb­sé­gek és az orr, va­la­mint a far lát­vá­nyos el­té­ré­sei tá­vo­lít­ják el egy­más­tól az ik­re­ket. Be­lül ugyan­így: a mű­sze­rek tel­je­sen újak a Hyundaiban, ám a mű­szer­pult alap­ja a Kiából va­ló.

Az eu­ró­pai fej­lesz­té­sű mo­to­rok mind is­me­rő­sek, és ki­vé­tel nél­kül Euro5-ösök. Ben­zi­nes­ből ket­tő van, 1,4-es (90 LE) és 1,6-os (125 LE), csu­pa kön­­nyű­fém szer­ke­ze­tűek, lánc­haj­tá­sú DOHC-k, és a szí­vó­ol­da­lon vál­to­zó ve­zér­lé­sű­ek is (CVVT), hen­ge­ren­kén­ti négy­sze­le­pe­sek, szí­vó­cső-be­fecs­ken­de­zé­se­sek. A vas­blok­kos és hen­ge­ren­kén­ti négy­sze­le­pes (szin­tén lánc­haj­tá­sú DOHC) kö­zöscsö­ves turbódízelek 1,4-esek, két­fé­le tel­je­sít­mén­­nyel (77 és 90 LE-vel). Az alap ben­zi­ne­sét ki­vé­ve va­la­men­­nyi kéziváltó alap­áron hat­fo­ko­za­tú, ha­gyo­má­nyos boly­gó­mű­ves (négy­se­bes­sé­ges) au­to­ma­ta csak az 1,6-os ben­zin­mo­tor­hoz kér­he­tő.

A csomagtartó alaphelyzetben 440 l-es, felárért tolatókamera is kérhető
 
A mű­szer­fal alap­ja a Kia Vengából is­me­rős, a rész­le­tek egye­di­ek. A vál­tó­kar ké­nyel­me­sen ma­gas­ra ke­rült
 
Az aszimmetrikus osztással tologatható hátsó üléssor alapfelszerelés valamennyi ix20-ban
    

Bővebben Az Autó 2010/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Videó

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás