Hírek

2010. augusztus 31. kedd, 13:51

Teszt: Opel Meriva 1.4 Ecotec Turbo Cosmo - Tárulj!

Különleges ajtók, turbós 1,4-es, karakuri ülések. A Meriva második generációja alapjaiban új.

Teszt: Opel Meriva 1.4 Ecotec Turbo Cosmo

Az ablakok hullámos alsó vonalának a hátul utazó gyerekek örülnek a legjobban, mert így jól kilátnak. A Meriva karosszériáját sehol sem védik kopó betétek, az ajtók illesztése, résezése példás, a tesztautó kanyarkövető fényszórói nagyon hatásosan világítanak. Nézze meg mozgásban is!
 
Finom kidolgozású a műszerfal, kényelmes a magasra emelt váltókar konzoljába nem rejtettek pakolóhelyeket). A középkonzol kellemesen keskeny, de a fűtés-szellőzés gombjainak kezelését tanulni kell. A puha szürke burkolat tükröződik a szélvédőben, az első ülések hosszú távon is kényelmesek, lapjuk (felárért) állítható hosszúságú. A kézifék minden kivitelben elektromos. Gombja a váltókar mögött látszik
 
A csomagtértető mélyről nyílik, a hátsó tetőoszlopok vastagok, de a külső tükrök holttere minimális
     

  

A hátsó sor csak két felnőttnek kényelmes, a középső lábhely a padlómerevítő és az egyébként praktikus középső pakolórendszer miatt erősen korlátozott. Kétoldalt tágas a tér
 
A hátsó üléssor középrészét összehajtva a két szélső hely még hátrébb és egy kicsit beljebb is tolható. A lábtér így nagyautós
 
Az új Meriva legkülönlegesebb részei a hátsó zsanérozású hátsó ajtók. Nagy előnyük, hogy így sokkal könynyebb a gyerekeket beültetni, a gyerekülést beszerelni. Jó, hogy a hátulról kilépő gyerek és az elölről kiszálló szülő között nincs ajtó, mindketten „védett térbe” lépnek. Elinduláskor nem csak a központi zár csattan automatikusan be – a hátranyíló kialakítás miatt, elsősorban gyerekvédelemből –, a hátsó ajtók egészen a kézifék behúzásáig vagy a motor leállításáig belülről sem nyithatók. A B-oszlopok vastagok, sokat takarnak, a nyitott ajtók közötti teret erős lámpák világítják meg
     

  

A csomagtartó alapmérete nem óriási (400 l), de praktikusan, üléstologatással és -döntéssel bővíthető. Pereme alacsony, dupla fenekű kialakítása miatt rakszintje a lökhárító felső élével egy magasságban folytatódik. A kerékdobokat beburkolták – ez a szélességből elvesz – de használható fedeles rekeszekkel rakták körbe
 
A csomagtartó padlója alatti rekesz 12 centi mély. Alatta szükségpótkerék utazik
 
Íme, a maximális raktér, az előrehajtott hátsó támlák és a csomagtérpadló közötti árkot „műanyag pallók” hidalják át
     

 

 

Az első ajtók felső, sötét színű része kellemes tapintású, ám kemény, az első zsebrész jól használható, de nem óriási, a hátsó pedig nagyon kicsi
 
A hátsó ajtók majdnem derékszögben nyílnak, zsebük hatalmas
 
Nem burkolták agyon a változó vezérlésű, 1,4-es turbóst. Csendesen teszi a dolgát, jó úton a feltöltőt is hallani
     

Bővebben az Az Autó e héten megjelenő, 2010/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Komfortos, tág tartományban állítható első ülések
Jó fogású kormány
Kényelmesen kapcsolgatható, magasra emelt váltókar
Karakuri rendszerű, tologatható hátsó ülések
Ledöntött hátsó ülésekkel sík raktérpadló
Alacsony csomagtérküszöb
Jó kilátás előre
Kényelmes futómű-karakterisztika
Csekély szélzaj
Kis holtterű visszapillantók
Hátsó forgáspontú hátsó ajtók
Precíz karosszéria-illesztések
Alacsony rakodóperem (rekeszek a csomagtérben)
Szélvédőben és oldalablakokban tükröződő műszerfal
Vastag B- és D-oszlopok, korlátozott hátralátás
Rossz pedálrend
Zsúfolt kapcsolók a középkonzolon
Kevés hely hátul középen
Kiálló, fejre veszélyes csomagtartózár
 
Csendes, technikás motor
Jól kapcsolható sebességváltó
Lassú gázreakció
A felkapcsolásokra túl korán figyelmeztető, vissza egyáltalán nem kapcsoltató műszerfali kijelző
Biztonság Költségek
ESP alapáron
 Hatásos fényszórók
Jó fékek
Csak két frontlégzsák az alapkivitelben (Selection)
Nagy fék-gáz magasságkülönbség
 
Hosszú szervizciklus
Meghosszabbítható garancia
Alapáron rövid védőszárny-szolgáltatás
Szerény alapfelszereltség (a rádió és a légkondicionáló a Selection alapkivitelben feláras)

Bővebben az Az Autó e héten megjelenő, 2010/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Videobemutató

Bővebben az Az Autó e héten megjelenő, 2010/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás