Újautó

2010. augusztus 17. kedd, 16:58

Tesztnapló: Kia Venga 1.4 CRDI LX - Józan belépő

Legkisebb turbódízelével sem alulmotorizált utazó a Venga.

Tesztnapló

Mértéktartó szempontok alapján, jó minőségben és nem is fantáziátlanul megépített a Venga. Ablaktörlői nagy esőben is jól vizsgáztak

Kompakt méreteivel városban sem nyűgös a Venga, utas- és csomagtere tágas, dízele takarékos.

Karosszéria, utastér A kialakítás egyterűsen praktikus: meredekek az oldalfalak, és a far is kombis, a szélvédő hoszszan, lapos szögben nyújtózik előre, így hosszabbítja meg az amúgy sem rövid utascellát. Tágra nyílnak az ajtók, magasra építették az üléseket, feltűnően könnyű a ki- és a beszállás. Az ajtók záródása minőségi, a helykínálat minden irányban jó. Csak a sofőr széke liftezhető, az utasé fix, de nem zavaróan magas, az ülések mérete egy kategóriával feljebb is jónak számítana. Párnázásuk eltalált, hosszú távon is kényelmes, dicséretet érdemel az igényes kárpitozás. Az ajtókra már nem jutott textil, a plasztikok mind kemények, ám tapintásuk és megjelenésük nem kellemetlen. Sablonos (2/1) osztással, de a hátsó sor is tologatható, a támlák dőlésszöge szabályozható,

A csomagtérajtó mélyről, a raktérpadlót magasabb állásába emelve küszöb nélkül nyílik, az erőteljesen emelkedő övvonal csak a hátralátást korlátozza, hátulról átlagos a kilátás

limuzinosan nagy lábtér alakítható ki, a sík utastérpadlónak köszönhetően a szélsőknél valamivel keskenyebb és gyengébben formázott középső hely is jól használható. A csomagtér legkisebb (440 l) mérete is túlmutat a kategórián, az 570 l-es bővített tér óriási, gyerekeknek így is tágas a második sori lábtér. A pakolóhelylista elöl példás, hátul nem kiemelkedő, a csomagtér trükkje a variálható padló: alsó polccal üléshajtáskor törésmentes, és így is jó egy méter magas, a polcot kiemelve 20 cm-rel mélyebb poggyásztér is kialakítható. A csomaghely-bővítés a lehető legkényelmesebb: a hátsó támla döntésével lesüllyed az ülőlap is, a lehajtott ülés előtti lábtérben használható vályú marad, oda akár a kalaptartó is beállítható. A teljes raktér csaknem 1,6 m hosszú, egy métert meghaladó szélessége és magassága kisebb áruszállítónyi, 1253 l-es űrtartalmat ad, a széles, mélyről emelkedő hátsó ajtóval jól pakolható a Venga.

A magasra emelt váltókar és a keskeny középkonzol egyaránt ügyes megoldás. A plasztikok mind kemények, mégsem kellemetlen tapintásúak. Az ülések méretesek, kényelmesek. Elöl sok a pakolóhely, az ajtók zsebei és a kesztyűtartó is tágasak

Motor, erőátvitel Az 1,4 l-es közös nyomócsöves, köztes hűtős turbódízel még kívülről is csendes, az utastérbe pedig alig jut zaj és rezonancia. Szinte alapjáratról jól húz, turbólyuka 1500/perc felett már minimális. A 75 LE teljesítmény átlagos, a 220 Nm-es nyomaték azonban tiszteletre méltó. A nyomaték zöme már 1700/perc környékén megjelenik, onnan 4000-ig csuklás nélkül húz a gázolajos. A dízel Vengák közül csak a tesztelt alapkivitel váltója ötfokozatú, áttételezése jól eltalált, az ötödik kellően hosszú, a 130 km/óra pont 3000/perc. A váltó könnyen kapcsolható, de a karja hosszú utakat jár be.

Bővebben az Az Autó 2010/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kompakt karosszériában tágas utas- és csomagtér
Nyomatékos, takarékos, kulturált járású dízel
Jó kilátás előre és oldalra
Megfelelő biztonsági felszereltség
Komfortos, stabil futómű
Sík hátsó padló
Egyszerű, kényelmes üléshajtás
Hatékony ablaktörlők
Hosszú garancia
Korlátozott átlós hátralátás
Hiányos kényelmi alapellátmány
Osztatlan látóterű külső tükrök
Nincs hűtővízhőmérő
Kemény műanyagok

Bővebben az Az Autó 2010/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, köztes hűtős, közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1396 cm3. Furat x löket: 75,0×79,0 mm. Teljesítmény: 75 LE/55 kW (4000/min). Nyomaték: 220 Nm (1750–2350/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 440–570–1253 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4068x 1765×1600 mm. Tengelytáv: 2615 mm. Saját tömeg: 1267 kg. Megengedett össztömeg: 1800 kg. Üzemanyagtartály: 48 l. Gyorsulás (0–100 km/h): 17,4 s. Végsebesség: 157 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,2/4,0/4,5 l/100 km. Tesztfogyasztás: 4,2 l/100 km. CO2: 118 g/km. Általános garancia: 7 év vagy 150 000 km. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Fényezési garancia: 5 év/150 000 km. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km/1 év.

Ára: 3 799 000 Ft

Akciós ára: 3 699 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2010/8. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

Milyen az új Hyundai i10?

Várhatóan 2020 nyarán érezik a kereskedésekbe a vadonatúj, négy-...

Itt a DS 9

A franciáknak jelenleg nincs igazi nagyautója, a PSA-Opel elit...

Pagani Imola

A Huayra versenypályára hangolt kiadása a teszt helyszínéül szolgáló...

Audi Q3 S line 35 TFSI aut.

Ez a prémium kompakt SUV második generációja, amely Győrben...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás