Haszonjármű

2010. július 23. péntek, 15:58

Teszt: Nissan Navara 2.5 Platinum - Öltönyös melós

Kipróbáltuk a frissített, erősített motoros Nissan Navarát.

Tapasztalatok

A frissítéssel nem csupán a lökhárítók, a hűtőmaszk és a lámpák változtak, az orr-rész megnyújtása miatt nőtt a gépháztető is

A 2005-ben bemutatott Navara kategóriájában eddig is a piac kedvencének számított. A duplafülkés platós 5,3×1,85×1,8 m-es dimenzióival és megjelenésével egyaránt drabális. A gazdagon krómozott hűtőmaszk, lökhárító és első lámpapár minimális újításokat és a Pathfinderrel azonos megjelenést mutat. Még kevésbé észrevehető, hogy az első túlnyúlással együtt nőtt a gépházfedél hossza is.

A minimálisan átdolgozott karosszéria utastere már több újdonságot mutat, vadonatúj (a csúcsmodellnél) érintőképernyős navigációs, tolatókamerás középkonzol, a szolgáltatások mind profik, a Bluetooth-kihangosító is jó minőségű. Új formázásúak az itt elektromos állítású, bőr huzatos ülések. Az elsők kifejezetten méretesek, kényelmesek. Puha bőrkárpit az ajtókra is jutott, a műszerfal plasztikja azonban mindenhol kemény,

Az oldalfellépők a Platinum-szinten a tetőcsomagtartóhoz és a sötétített hátsó ablakokhoz, valamint a krómozásokhoz hasonlóan alapárasak

anyaga ellenben még személyautós mércével sem silány, a haszonjárművek között pedig kifejezetten minőségi. Pakolóhelyek elöl bőven szerepelnek, nagyok az ajtózsebek, a kesztyűtartó kettős, a könyöklő gyomra mély. A hátsó pad kissé lóca jellegű, támlája meredek, ülőlapja éppen elég hosszúságú, a helykínálat jó, de hosszú távú utazások hátul nem ajánlhatók. Csomagtér híján a felhajtható hátsó ülőlapok alatti, nem túl mély, de legalább hálóval fedhető rekeszekbe, illetve a lábtérbe lehet akár komolyabb bevásárlásokat is bepakolni.

Jelentősen frissült a 2,5 l-es, soros négyhengeres, közös nyomócsöves turbódízel, nagyobb befecskendezési nyomásával teljesítménye 190 LE-re, csúcsnyomatéka 450 Nm-re nőtt. Az öngyújtós hangja távoli, tompa rezonanciája az utastértől és a kormánykeréktől jól szigetelt, de a kuplungon jelentősen érezhető. A Navara-paletta kisebbik motorjához 6 fokozatú, pontosan, de hosszú úton kapcsolható kéziváltó jár. Az első fokozat terepjárósan rövid, a hatodik azonban kellően hosszú, a 130 km/órás autópályás tempó 2800/perc fordulattal futható, a menetzajok jól szigeteltek.

Kényelmesek, de nyáron melegek az elektromos mozgatású bőrülések, az érintőképernyős navigáció okos, a tolatókamera a kormányforgatás alapján mutatja a várható ívet

A 180 km/órás végsebesség és a 11,1 s 100 km/órára gyorsulás tiszteletre méltó, a kényelmes utazótempó a bizonytalan egyenesfutás és a jelentős oldalszél-érzékenység miatt legfeljebb 120 km/óra. Mivel a motor már alapjáratától nyomatékos, a hosszú hatodik ellenére az országúti előzések sem kívánnak visszakapcsolást. Városban akár az ötödik is kapcsolható.

Alvázas felépítésével, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merev tengelyes, laprugós felfüggesztéseivel, alapesetben hátsó, de állandó összkerékhajtásra kapcsolható, felezőáttételt és zárható hátsó differenciálművet is soroló hajtásláncával kifejezetten mostoha terepen is jól mozog a Navara. Akár 49,8 fokos oldaldőlésével, 39 fokos kapaszkodó-képességével, 30 fokos első és 22 fokos hátsó terepszögével képességeit minden bizonnyal igen kevesen használják ki, a 23 fokos hasmagasság azonban sokak számára jól jöhet. A 255/65 R17-es abroncsok jól bírják a kátyúkat, hiszen úttalan utakra valók, ám a hátsó merevtengely rossz úton dobálós, ez főként a hátsó üléssorban kényelmetlen. A kanyarodási oldaldőlés a méretekhez és az alvázas építésmódhoz mérten nem nagy, de abszolút értékben jelentős. Az elvétet kanyaroktól és a hátsókerék-hajtás okozta meglepetésektől kitörésgátló óv.

A plató ajtaja kulccsal zárható, tologatható rögzítő-rendszere praktikus

Az 1,56 m hosszú, a kerékdobok között 1,13 széles plató ajtaja zárható. A csomagok rögzítését a plató alján és oldalain egyaránt sínen tologatható szemek segítik, a 845 kg-os terhelhetőség jelentős.

A Platinum felszerelésű Navara nettó listaára 7 890 400, azaz bruttó 9 863 000 Ft. Ellátmánya kellően bőséges (egyebek mellett ESP, 6 légzsák, kétzónás automata légkondicionáló, elektromos ablakok, távirányítós központi zár, elektromosan állítható és fűthető, behajtható külső tükrök, tempomat, elöl elektromos állítású és fűthető bőrülések, esőszenzor, MP3-olvasós, távirányítós Bose-audiorendszer, Bluetooth-kihangosító). A tolatókamerát is adó, USB-ről tölthető, iPod-ot is kezelő, DVD-lejátszós, HDD háttértárján zenék raktározására is képes navigációs rendszer felára 620 000 Ft. A vételár nem olcsó, a friss dízelmotor fogyasztása azonban mintegy 15 százalékkal kedvezőbb, mint korábban, ezt 8,1 l/100 km mért fogyasztásunk is alátámasztja.

-katona-

Műszaki adatok

Elöl hosszában épített, soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes közös csöves, változó geometriájú turbós, köztes hűtős dízelmotor. Hengerűrtartalom: 2488 cm3, furat x löket: 89,0 x 100,0 mm. Teljesítmény: 140/190 kW/LE (4000/min). Nyomaték: 450 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Alvázas acélkarosszéria, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul laprugós, merevtengelyes felfüggesztés. Elöl belső hűtésű tárcsa-, hátul dobfékek, ESP. Üzemanyagtartály 80 l. Gumik 255/65 R17. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes) 10,6/7,3/8,5, tesztfogyasztás 8,1 l/100 km. CO2: 224 g/km. Hosszúság x szélesség x magasság: 5296 x 1848 x 1802 mm. Tengelytáv 3200 mm. Plató hosszúság: 1511 mm, szélesség: 1130-1560 mm, magasság: 457 mm. Saját tömeg: 1960 kg, terhelhetőség: 845 kg. ű

Ára: 7 890 400 Ft (nettó).

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás