Hírek

2010. június 22. kedd, 15:07

Vezettük: Suzuki Swift - Álcázva új

Az Esztergomban gyártott új Swift első ránézésére az előd ráncfelvarrott változatának tűnik, pedig szerkezetében is alaposan átalakult.

Megszólalásig emlékeztet 2005-ben bemutatott elődjére, pedig alapjaiban más az új Swift

Csak frissítésnek tűnik, pedig 6 év után gyakorlatilag újjászületett a Swift. A tengelytáv 5 cm-rel 2,43 m-re nőtt, a 3,85 m-es hossz 9 cm-rel nagyobb és a magasság is több lett 1 cm-rel (1,51 m). A hossz- és a tengelytáv növelése az utastérben is érezhető, de a jobb gyalogosvédelemért nem titkoltan nőtt az elülső túlnyúlás is. Nem csak a karosszérialemezek, a belső elemek is mind újak.

A karosszériában a korábbinál több a számítottan deformálódó elem, így a tömeg átlagosan 20 kilóval csökkent

A kormány immár akár négy irányban állítható lehet, az MP3-as CD-rádió USB-csatlakozót is kaphat, a biztonsági alapellátmánynak itthon is része az ESP és a hét légzsák (vezetői térdlégzsák is). Újdonság a Spalsh-ből ismerős, de itt szívó és kipufogó oldalán is változó szelepvezérlésű átdolgozott forgattyústengelyű Euro5-ös 1,2-es alapmotor. A korábbi 1,3-asnál 17 (!) százalékkal takarékosabb 16 szelepes 1,2-es 94 lóerős, nyomatéka 118 Nm, vegyes fogyasztása 5,0 l/100 km (CO2: 116 g km). Új az ötfokozatú kéziváltó is. A Fiat eredetű (1,3 l, 75 LE, 190 Nm) turbódízel kombinált fogyasztása az Euro5-tel 4,2 l/100 km-re apadt. A futómű szerkezete változatlan (elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros), de alaposan átdolgozták, rugói lágyabbak szilenjei feszesebbek lettek. A szervokormány változatlanul elektromos, de mostantól alapáron változó áttételű, így célpontosabb lett a Swift. 

Az új Swift részletes bemutatója Az Autó júliusi számában (június 1-én) érkezik, maga az autó őszre ér a hazai kereskedőkhöz, ára még ismeretlen.

Vadonatúj a műszerfal, a kormány ki-be és le-fel is állítható. Az összes műanyagelem kemény, kopogós de nem kellemetlen hatású, az első ajtózsebek jól használhatók, mélyek és szélesek is
 
Teljes egészében a hátsó lábteret növeli az 5 cm-rel növelt tengelytáv
 
A rakodóperem magas, a kalaptartót kézzel kell nyitni-csukni. A hátsó támla osztottan billenthető előre, de az ülőlap fix
    

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás