Videók

2010. május 26. szerda, 12:29

Villanymotor a kerékben - Agymenés

A kerekekbe épített szinkron villanymotorokkal egyszerűen megoldható az elektromos autók összkerékhajtása is.

A teljes hagyományos hajtáslánc elhagyható, hiszen a kerékagyba szerelt villanymotor közvetlenül a kereket forgatja, motorfékben pedig tölti a hajtás akkuját. Az egyetlen gond a rugózatlan tömegek megnövekedése. A Michelin és a Continental (Siemens) már nagyon elöl jár, a film az utóbbi csapat konstrukcióját mutatja, ezt a regeneratívon kívül elektromechanikus működtetésű hagyományos tárcsafékkel is felszerelték, és létezik belőle olyan kivitel is amiben lineáris villanymotor adja a lengéscsillapítást. A teljes tömeg 40 kiló körüli, és a rövid függőcsapszegekkel a kormányzást is megoldották. Így lényegében csak áramot kell vezetni a kerékbe (inverteren át, mert a villanymotor váltóáramú az akku pedig egyenáramot szolgáltat) és az autó működik. (Részletesen: Az Autó legújabb, júniusi számábanl)

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás