Bemutatók

2010. május 21. péntek, 00:59

Kipróbáltuk: Seat Ibiza ST - Hosszabbítás

A kombi megjelenésével új motorok is érkeztek az Ibiza kínálatába.

Bemutató

Nem csak a legnagyobb, a legmerevebb karosszériájú Ibiza is az ST

A Noha a Seat felmérései alapján az Ibiza vásárlók (amúgy a kategóriaátlagénál fiatalabb) tulajdonosi körében mindössze egyharmadnyi a gyermekkel rendelkezők aránya, „aktív életmódúak”, azaz várhatóan alig várják már az ötajtósnál 18 cm-rel hosszabb (4,23 m-es) és 138 l-rel nagyobb (430 l) csomagterű ST-t. A raktér osztott üléshajtással (hagyományos, az előrebillenthető ülőlap helyére dőlő háttámlával) bővíthető, egészen 1164 literig. A kapott tér padlója csaknem sík, de az ülés csaknem 5 cm-es lépcsőt alkot. A márkától szokott módon, azaz a hátsó embléma billentésével nyitható csomagtérajtó mélyről, csaknem küszöb nélkül és szinte teljese szélességben nyílik, könnyű az ST-be pakolni.

A ST nem csupán rakterével nagyobb a többi Ibizánál, a hátsó ajtók 15 mm-rel hosszabbak, így szélesebb beszállási helyet adnak, a hátsó tér azonban a már megismert, a tengelytáv változatlan. Az átlagtermetű (180 cm-es) sofőr mögé még kényelmesen tud beülni a hasonló termetű utas, de magasabbaknak szűkös a második sor. A középső hely az ülésforma és főként a vaskos középső padlómerevítő, valamint tárolódoboz miatt korlátozott.

Az Ibiza-műszerfal puha betétje akár élénk színeket is felvonultathat, a többi rész kemény és még nagyobb baj, hogy a szélvédőben tükröződő plasztik. A légbeömlők karimái és az óracsoport háza fémszínűre fényezett.

A csomagtérajtóra nyúló hátsó lámpák egy része az ajtóval együtt emelkedik, a nyílás a többi Ibizáénál szélesebb

Az első ülések a Reference, Style, Sport felszereltségi sor csúcsán vaskos oldaltartásúak, a sofőr széke mindegyik verzióban liftezhető, a kormánykerék 4 irányban állítható. Az előre és hátra is jutott ajtózsebek nagyok, ám a kesztyűtartó kicsi.

Az 515 kg terhelhetőségű Ibiza ST mindegyik motorja Euro5 emissziós normájú. Három benzines és három turbódízel választható. Az alapgép az 1,2 l-es, háromhengeres, 70 lóerős, a második lépcső négyhengeres, 1,4 l-es, 85 lóerős, a csúcsváltozat azonban ismét 1,2-es, de négyhengeres. Az 1,2 TSI 105 lóerős, 175 Nm nyomatéka 1550-4100/perc főtengelyfordulat között állandó. A dízelek mind közös nyomócsöves (1800 bar csúcsnyomású, ütemenként 6 porciós) befecskendezésűek, alapjuk a benzineshez hasonlóan 1,2 l-es, háromhengeres, 75 lóerővel és 180 (1500-3450/perc között érkező) Nm-rel. A nagyobbak 1,6 l-esek, 90 lóerős, 230 Nm-es és 105 lóerős, 250 Nm-es verzió választható. A váltók alapesetben mindegyik motornál ötfokozatú manuálisak, a sorozat csúcsának számító 1,2 TSI felárért 7 fokozatú, két kuplungos automatával is kérhető, a legjobb (10 s) 0-100 km/órára gyorsítást utóbbival hozza. A sportosság nem zárja ki a takarékosságot, az 1,2 TSI vegyes fogyasztási értéke eleve 5,3 l/100 km, a TSI stopstart-elektronikás és egyéb étvágycsökkentő tükröket (például javított légellenállást, alacsonyabb gördülési ellenállású abroncsokat) bevető Ecomotive verzióban, 5,1 l/100 km kombinált fogyasztással, 119 g/km CO2-emisszióval is elérhető lesz. A legtakarékosabb Ibiza ST az 1,2 TDI CR alapdízel Ecomotive verziója lesz,

A csomagtér alaphelyzetben 430, az ülések előrehajtásával 1164 l-es, aljában teljes értékű a pótkerék

a stopstart elektronikás öngyújtós akár 3,1 l/100 km gázolajjal is elfuthat 100 km-t, CO2-emissziója 89 g/km.

A heteken belül itthon is rendelhető Ibiza ST első példányai júliusban érkeznek hozzánk. A kisautó kombiváltozata a 3/5-ajtósnál mintegy 200 000 forinttal lesz drágább, az alapverzió 2 890 000 forinttól kapható majd. A felszerelés bőkezűnek ígérkezik, 4 légzsák és visszagurulás-gátlós (a csúcsmotoroknál elektromos fékdifferenciálzáros) ESP mindegyik verzióhoz jár majd a tervek szerint. A kényelmi alapellátmány elektromos első ablakot, CD-rádiót és légkondicionálót is sorolhat. Az opciós felszerelések sorában egyebek mellett Bluetooth-kihangosító, tempomat, TomTom-navigáció, automata légkondicionáló, a Sport felszereléssel pedig keményített futómű és akár 17 colos alufelni is elérhető.

Videó

Műszaki adatok

  

Teljesít- mény [LE]

Nyomaték [Nm]

Kombinált fogyasztás [l/100 km]

CO2 [g/km]

Gyorsulás (0-100 km/h) [s]

Vég- sebesség [km/h]

Benzin-motorok

1.2 12V

70

112

5,5

128

14,6

163

1.4 16V

85

132

5,9

139

12,4

186

1.2 TSI

105

175

5,3

124

10,2

190

Dízel-motorok

1.2 TDI CR

75

180

3,9

102

9,2 

168

1.6 TDI CR

90

230

4,2

109

9,2

178

1.6 TDI CR

105

250

4,2

109

10,9

188

Fotógaléria

Az Ibiza ST gyári fotói

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás