Újautó

2010. május 6. csütörtök, 18:16

Tesztnapló: Citroën DS3 1.6 THP D-Sport - Névrokon

A Citroën a kisautók prémiumpályájára lép, a Mini és a Fiat 500 nyomába szegõdik.

Tesztnapló

Orra csekély díszítéseivel különbözik a C3-astól

Minden idők legforradalmibb nagyszériás autója, a DS cégére alatt új, prémiumosabb modellsorozatot indított a Citroën. Az első tag a C3 háromajtós változata, a DS3. A cél a Mini és a Fiat 500 anyagi sikerének lefölözése.

Karosszéria, utastér A C3-as alapokra állított karoszszéria hivatott az új, igényesebb vevőkör meghódítására. Itt nem a célszerű, mindennapos családi használat igényei dominálnak, hanem a rendkívüli, feltűnő megjelenés. A picit cicomásabb C3-orr a második oszloptól sportkombiba torkollik. A hatalmas hátsó oldalsó üvegfelületekkel teljesen egyéni, a különleges felnik tovább fetisizálják, a jellegzetes Citroën-nyílfogazást leváltó DS-embléma viszont erőtlen és felismerhetetlen. A minőség kívül-belül jó (ez a C3-asnak is erőssége), a sárgára fényezett autó műanyag és fémrészeinek színeltérése azonban jelentős. A beltér sem mindennapos.

Sportkombi, új formai eszközökkel, viszonylag nagy csomagtérrel

A C3 műszerfalának fekete zongoralakk fénye ördögien atmoszférateremtő, ám a benne tükröződő külvilág – különösen menet közben – lebontja ezt. A műszerpult, akárcsak a C3-ban, jól olvasható, a középpulton a szellőzés és felette a szórakoztató-központ egyértelműen kezelhető.

Elöl tágas és magas a tér, a bőrözött sportülések komfortosak, és nagyon esztétikusak, az erős oldaltartás, ha nem is kényelmes, de passzol az autóhoz. A nagy ajtón a jelleghez képest a beszállás sem körülményes, és az ülés előremozdításával hátra sem túl nehéz bejutni, a kilépés már összetettebb koreográfiát igényel. A hátsó lábhely osztályátlag, a plafon viszont magasan van, a középső merevítő jókora lépcső. Csak az aszimmetrikusan dönthető üléstámlákkal növelhető a Minihez képest öblösebb (285 l) csomagtér a szükségpótkerék felett.

Az ördögien fekete műszerfal. A tükröződései zavaróak lehetnek
 
A klíma- és az audiorendszer egyértelműen kezelhető
 
A csomagtér az autó méreteihez képest nem kicsi
    

Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Általános minőség kívül-belül
Utastér mérete
Útfekvés, kanyarodási tulajdonságok
Dinamikus motor
Felszereltség
Finom váltó
Fékek
A kormány nagy áttétele
Peres gumikkal úthibákra érzékeny futómű
Színeltérés a fém- és műanyag részek között
Zavaróan tükröződő (fekete) műszerfal
Jelentős fogyasztás

Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor, turbófeltöltővel, köztes hűtővel, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat: 77,0 mm, löket: 85,8 mm. Teljesítmény: 156 LE/115 kW (6000/min). Nyomaték: 240 Nm (1400/ min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt, hosszanti lengőkaros felfüggesztés spirálrugókkal, kanyarstabilizátorokkal. Elöl-hátul tárcsafékek, kitörésgátló. Gumiméret: 205/45 R17. Csomagtér: 285–980 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3948x1715x1458 mm. Tengelytáv: 2464 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s. Végsebesség: 155 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,4/5,1/6,7 l/100 km. CO2 155 g/km. Tesztfogyasztás: 14,1 l/100 km. Általános garancia: 2 év korlátozás nélkül, teljesen ingyenes szervizelés max. 60 000 km-ig vagy 3 évig a kopó alkatrészek cseréjével. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km vagy 2 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év km korlátozás nélkül vagy 60 000 km-ig 3 év (60 000 km-ig, vagy három évig Freedrive csereautó-szolgáltatás két óránál hosszabb javítási idő esetén). 

Ára: 5 410 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

Házhoz megy Az Autó és a Retro Mobil!

Nem tudott elmenni a boltba, nem volt nyitva az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás