Újautó

2010. május 6. csütörtök, 18:16

Tesztnapló: Citroën DS3 1.6 THP D-Sport - Névrokon

A Citroën a kisautók prémiumpályájára lép, a Mini és a Fiat 500 nyomába szegõdik.

Tesztnapló

Orra csekély díszítéseivel különbözik a C3-astól

Minden idők legforradalmibb nagyszériás autója, a DS cégére alatt új, prémiumosabb modellsorozatot indított a Citroën. Az első tag a C3 háromajtós változata, a DS3. A cél a Mini és a Fiat 500 anyagi sikerének lefölözése.

Karosszéria, utastér A C3-as alapokra állított karoszszéria hivatott az új, igényesebb vevőkör meghódítására. Itt nem a célszerű, mindennapos családi használat igényei dominálnak, hanem a rendkívüli, feltűnő megjelenés. A picit cicomásabb C3-orr a második oszloptól sportkombiba torkollik. A hatalmas hátsó oldalsó üvegfelületekkel teljesen egyéni, a különleges felnik tovább fetisizálják, a jellegzetes Citroën-nyílfogazást leváltó DS-embléma viszont erőtlen és felismerhetetlen. A minőség kívül-belül jó (ez a C3-asnak is erőssége), a sárgára fényezett autó műanyag és fémrészeinek színeltérése azonban jelentős. A beltér sem mindennapos.

Sportkombi, új formai eszközökkel, viszonylag nagy csomagtérrel

A C3 műszerfalának fekete zongoralakk fénye ördögien atmoszférateremtő, ám a benne tükröződő külvilág – különösen menet közben – lebontja ezt. A műszerpult, akárcsak a C3-ban, jól olvasható, a középpulton a szellőzés és felette a szórakoztató-központ egyértelműen kezelhető.

Elöl tágas és magas a tér, a bőrözött sportülések komfortosak, és nagyon esztétikusak, az erős oldaltartás, ha nem is kényelmes, de passzol az autóhoz. A nagy ajtón a jelleghez képest a beszállás sem körülményes, és az ülés előremozdításával hátra sem túl nehéz bejutni, a kilépés már összetettebb koreográfiát igényel. A hátsó lábhely osztályátlag, a plafon viszont magasan van, a középső merevítő jókora lépcső. Csak az aszimmetrikusan dönthető üléstámlákkal növelhető a Minihez képest öblösebb (285 l) csomagtér a szükségpótkerék felett.

Az ördögien fekete műszerfal. A tükröződései zavaróak lehetnek
 
A klíma- és az audiorendszer egyértelműen kezelhető
 
A csomagtér az autó méreteihez képest nem kicsi
    

Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Általános minőség kívül-belül
Utastér mérete
Útfekvés, kanyarodási tulajdonságok
Dinamikus motor
Felszereltség
Finom váltó
Fékek
A kormány nagy áttétele
Peres gumikkal úthibákra érzékeny futómű
Színeltérés a fém- és műanyag részek között
Zavaróan tükröződő (fekete) műszerfal
Jelentős fogyasztás

Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor, turbófeltöltővel, köztes hűtővel, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1598 cm3, furat: 77,0 mm, löket: 85,8 mm. Teljesítmény: 156 LE/115 kW (6000/min). Nyomaték: 240 Nm (1400/ min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt, hosszanti lengőkaros felfüggesztés spirálrugókkal, kanyarstabilizátorokkal. Elöl-hátul tárcsafékek, kitörésgátló. Gumiméret: 205/45 R17. Csomagtér: 285–980 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3948x1715x1458 mm. Tengelytáv: 2464 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,3 s. Végsebesség: 155 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,4/5,1/6,7 l/100 km. CO2 155 g/km. Tesztfogyasztás: 14,1 l/100 km. Általános garancia: 2 év korlátozás nélkül, teljesen ingyenes szervizelés max. 60 000 km-ig vagy 3 évig a kopó alkatrészek cseréjével. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km vagy 2 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év km korlátozás nélkül vagy 60 000 km-ig 3 év (60 000 km-ig, vagy három évig Freedrive csereautó-szolgáltatás két óránál hosszabb javítási idő esetén). 

Ára: 5 410 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás