Újautó

2010. május 4. kedd, 11:53

Tesztnapló: Hyundai ix35 2.0 CRDi HP Premium Automata - Rokon lélek

A Tucson utódja teljesen új munka, de a Kia Sportage vértestvére.

Tesztnapló

Vége az arctalan koreai korszaknak, a mai megjelenés jó légellenállási tulajdonságokkal találkozik

Az alsó-középkategória sportos szabadidőautó-kínálatának egyik meghatározó figurája, a Tucson új generációval lép piacra. Az ix35 nem csupán nevével igazodik a Hyundai névrendszeréhez, de teljesen új alapon áll, azon, amin a Kia Sportage.

Karosszéria, utastér Az önhordó karosszéria a Tucsonhoz képest, a magasság kivételével, minden irányban nőtt. A hosszúság 8,5, a szélesség 9,0, a tengelytáv 1,0 cm-rel. A forma a radikálisabb szabadidőautó-jegyekkel szakított, és a ma divatosabb Nissan Qashqai vezette ötajtós irányba mozdult el. Ez a lágyabb, aerodinamikusabb forma az egyéniségnek is jót tesz, ugyanakkor a tér belül is nagyvonalúbb. A kidolgozás minősége fejlődött, nívós a beltér forma-, szín- és látványvilága. Az anyaghasználat már földhözragadtabb: kizárólag kemény anyagok alkotják a belteret. A magasabb építésből eleve

Az ablakok különösen az átlós hátralátást nem segítik, de a tolatókamera és -radar javítja a parkolást

következik, hogy kényelmes a be- és a kiszállás, a kilátás minden irányban jó (a kétrészes üvegtetőn még felfelé is), ám hátra, különösen átlósan, a kisebb ablakon át nagyon gátolt, a hátrapillantó kamera és a tolatástámogató a parkoláson segít, a közlekedés átláthatóságán vajmi keveset. Az elülső helyek nagyok és magasak, jól formázottak az ülések, még az ülőlapok is hoszszúak, a vezetőülés magassága állítható, a kormány két síkban mozog. A műszerfal értelmes, a fordulatszámmérőben a váltó fokozata leolvasható, a két főműszer között a fedélzeti számítógép kijelzőjének is helyet szorítottak. A második üléssor még tágasabb. A belmagasság, de különösen a térdtávolság az osztályhoz képest jelentős, a négykerék-hajtás ellenére minimális a padlómerevítés hulláma. A csomagtér 591 literes, a padlólemez alatt valódi pótkerék van, a csomagteret a háttámlák aszimmetrikus dönthetősége növeli. Hiánycikk viszont a rakodási hely, még az ugyan hűthető kesztyűtartó is kicsi.

A kemény, ám látványos (barna és drapp) anyagok jól áttekinthető és gazdagon szerelt műszerfalat építenek
 
A Tucsonnál (325 l) nagyobb csomagtér (591 l) padlózata a küszöbbel egy magasságban van, az ülésnek csak a támlája dönthető, és nem fekszik síkba
 
A hely nagy és magas, az ülőlapok hosszúak, a középső merevítő nagyon alacsony
    

Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Nagy belső tér elöl-hátul
Méretes csomagtér
Beszállási és vezetési kényelem
Erős, dinamikus motor
Állandó négykerék-hajtás
Jó fék
Gazdag felszereltség
Jó ár
Húzatásra magasabb fordulaton hangos motor
Indokolatlanul kemény rugózás
A lejtmenetet rosszul felismerő automata sebességváltó
Az utastér nem variálható
Kevés rakodási hely

Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, hengerenkénti négyszelepes, közös csöves dízelmotor, turbófeltöltővel, köztes hűtővel elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1995 cm3, furat: 84,0 mm, löket: 90,0 mm. Teljesítmény: 184 LE/135 kW (4000/ min). Nyomaték: 392 Nm (1800/min). Hatfokozatú automata váltó, állandó összkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul összetett karrendszer spirálrugókkal, kanyarstabilizátorokkal. Elöl-hátul tárcsafékek, kitörésgátló. Gumiméret: 225/55 R18. Csomagtér: 591–1436 l. Üzemanyagtartály: 58 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4410x1660x1820 mm. Tengelytáv: 2640 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,1 s. Végsebesség: 195 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,1/6,0/7,1 l/100 km. CO2: 187 g/km. Tesztfogyasztás: 9,7 l/100 km. Általános garancia: 5 év, korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 5 év (évi egy ingyenes átvizsgálás).

Ára: 8 790 000 Ft (bevezető ár)

Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Videón

Bővebben az Az Autó 2010/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás