Hírek

2010. április 26. hétfő, 10:01

V. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance eredmények 2010 - Ragyogás Hévízen 2010

A 2010-ben már ötödször rendeztük meg Hévízen a veterán autók szépségversenyét és a luxusautók kiállítását. A díjazottak a felhozatal legkülönlegesebb példányai.

Hagyományos április végi, szombati program a Hévíz-Keszthely-Hévíz felvonulás, a mezőny vonulása mindenkinek élmény, sokan zarándokolnak az útvonalra

A Retro Mobil, Az Autó, autóslap szerkesztősége és a hévízi Lotus Therme, az első ötcsillagos hazai wellness-szálló 2010-ben már ötödször rendezte meg a Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance veteránautó szépségversenyt és luxusautó kiállítást. A vasárnapi közönségnapon ezrek jöttek el a szálloda parkjába, hogy megcsodálják a veteránokat és a vadonatúj, a hazai piacon akár még nem is kapható autókülönlegességeket.

2010-ben a Ford Mustang különleges csúcsverziója, a Shelby GT 500 nyerte a közönség, azaz a „Best of show” díjat

A mezőny legöregebbje 2010-ben is egy 1911-es Opel Torpedo volt, az Opel gyári gyűjteményéből pedig szerepelt egy 1950-es és egy 1956-os Opel Kapitän. Megjelent a hazai piacra csak a nyár végén befutó új Opel Meriva. Az 1950-es Kapitän érdekessége, hogy ajtajai az új Meriváéhoz hasonlóan egymással szemben nyílnak, a néhány évvel fiatalabb Kapitän állapotával és megjelenésével csavarta el a fejeket, a zsűri is a legszebb német autónak találta. Az új különleges autók felhozatalában a kezdetek óta az esemény főtámogatójának számító Nissan, valamint a Citroën és a Honda újdonságai is szerepeltek.

Több ezeren érkezetek a hévízi Lotus Therme parkjába a vasárnapi közönségnapon

A szakmai zsűri idén is csokornyi serleget osztott ki, ugyanakkor a szakmai partner MAVAMSZ (Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség) és Hévíz város polgármestere is különdíjjal jutalmazta a számára legkedvesebb öreg autókat. Mint minden évben, idén is voksolt a közönség, korábban több alkalommal a már említett 1911-es Opel Torpedo győzött, ám most új versenyző, a legendás (4,7 l-es, 365 LE V8-as motorral hajtott) Ford Mustang Shelby GT 500 nyert.

Az április utolsó hétvégéjén tartott rendezvényen a szombati Hévíz-Keszthely-Hévíz autós felvonulásnál is nagyobb szenzációnak számított a vasárnapi közönségnap. Érdekesek voltak az autók és szívesen meséltek róluk a gazdáik is. Gyakran és szívesen indították be a motorokat – a legelszántabb versenyzők már-már motor-hangversenyt rendeztek – a közönség nagy örömére. 2011-ben május 1. vasárnap lesz a közönségnap! Várunk mindenkit reggel 9-től Hévízen, a megszokott helyen, a Lotus Therme-ben a Lótuszvirág u. 1-ben.

A legszebb 1918. december 31-ig gyártott: Opel Torpedo, 1911 (Keller László)
 
A legszebb 1930. december 31-ig gyártott: Renault NN, 1925 (Sági Endre)
 
A legszebb 1945. december 31-ig gyártott: Adler Trumpf, 1936 (Tóth Zoltán)
     
A legszebb 1960. december 31-ig gyártott: Jaguar XK 150, 1958 (Peter Bellant)
 
A legszebb 1970. december 31-ig gyártott: Cadillac DeVille Convertible, 1967 (Garamvölgyi Gyula)
 
A legszebb 1980. december 31-ig gyártott: Peugeot 504 Coupé, 1971 (Tzvetkov Julián)
     
 

 
A legszebb volt szocialista országbeli autó: Skoda Felicia Cabrio, 1960 (Ziegler Csaba)
 
A Rogner Hotel&Spa Lotus Therme különdíját nyerte: Jaguar MkII, 1962 (Szegvári Viktor)
 
A legszebb eredeti állapotú autó: Maserati Indy 4900, 1973 (Horváth Attila)
     

 

 
A legszebb enteriőr díja: Mercedes-Benz SL, 1957(Tamás Viktor)
 
A legszebb olasz autó: Fiat 127, 1973 (Lorx Viktor)
 
A legszebb német autó: Opel Kapitän, 1956 (Opel Classic)
     

 

 
A legszebb francia autó: Renault Monaquattre, 1931 (K. Szabó László – Barkóczi Mónika)
 
A legszebb angol autó: Triumph TR4, 1963 (Kálmán István)
 
A legszebb ázsiai autó: Nissan Datsun 280 Z, 1976 (Erdélyi Péter)
     

A legszebb USA autó: Chevrolet Corvette, 1963 (Takács Imre)
 
A legszebb nyitott autó: Citroen DS 21 Cabrio, 1967 (Pásztor Tamás)
 
A legszebb sárvédő díja: Austin 12, 1937 (Zalatnay Tamás)
     
 

 

A legszebb hűtőmaszk díja: Cadillac Fleetwood Limo, 1956 (Orosz Csaba)
 
A Retro Mobil szerkesztőségének különdíja: Auto Union 1000S, 1962 (Horváth Gábor)
 
A MAVAMSZ különdíja: Jaguar E-type, 1972 (Selei Ernő)
     
     

További képek

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Suzuki hibridre vált

Kedvezőbb fogyasztást, alacsonyabb károsanyag-kibocsátást, elérhető árú modelleket ígér a  japán...

Dízelbotrány: húzódik a megoldás Németországban

A Volkswagen bejelentette, hogy fizet becsapott vásárlóinak, miközben megpróbál...

Mit kell tudni az E10-ről?

Az E10-es benzin elsősorban a kedvezőtlen kipufogógáz összetevők és...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás