Hírek

2010. március 22. hétfő, 01:09

BMW 5 Touring - Nagyobb tér, szűkebb motorpaletta

Az 5-ös sorozat friss generációja már a hazai piacon is kapható, a most bemutatkozott Touringra azonban őszig még várni kell.

Xenonfény, panorámatető, automatikus reflektor-kapcsolás egyaránt elérhető a hatodik generációs 5-ös limuzin alapjaira épülő negyedik generációs 5-ös Touringhoz

Még nagyon friss, de 13 177 000 forinttól már kapható a hatodik generációs 5-ös BMW négyajtósa. A kombi, azaz a Touring még az előző generációból kapható, de már bemutatkozott a friss is. Mivel az első két generációból nem készült kombi, a Touring még csak a negyedik generációjánál tart.

Az őszre a szalonokba is eljutó 4,91 méter hosszú új puttonyos az alapjait adó lépcsőshátúnál mindössze 1, elődjénél azonban 7 cm-rel, fő konkurensénél, a Mercedes E-osztály T-modellnél 1,5 cm-rel hosszabb.

Elegáns krómozás övezi az oldalablakokat, a hátsó üveg immár a csomagtér-ajtótól függetlenül is nyitható

A Touring 560-1670 l-es csomagtere a korábbinál nagyobb, de a Mercedesénél szerényebb. A bajoroknál a méretek helyett a sportos vezethetőség a lényeg. Az 520d alapverzió is 8,3 s alatt gyorsít 100 km/órára és 222 km/órára képes, ugyanakkor a 2,0 l-es közös nyomócsöves 184 lóerős (380 Nm), stopstart-elektronikás turbódízel vegyes fogyasztási értéke mindössze 5,2 l/100 km, CO2-emissziója 137 g/km (automata váltóval 5,3 l/100 km, illetve 139 g/km). A Touringhoz a 3,0 l-es, soros hathengeres dízel (a limuzinnal ellentétben csupán egyetlen verzióban) 245 lóerővel és 540 Nm nyomatékkal választható, ez 6,4 s 100 km/órára gyorsításra képes, vegyes fogyasztási értéke 6,4, automata váltóval 6,3 l/100 km.

A korábbinál 60 l-rel öblösebb csomagtér ajtaja elektromosan is mozoghat

A 4 benzinmotorral kapható limuzinnal szemben a kombihoz csak 2 társítható. Mindkettő 3,0 l-es, de blokkjuk különböző, a „szerényebb” 204, a duplaturbós csúcsgép 306 lóerős. A váltók hatfokozatú manuálisak, de a BMW már ismert nyolc fokozatú, kormányról is kapcsolható automata váltója felárért mindegyik motorhoz elérhető. Opcióként szintszabályzós légrugózás, aktív kormányzás és minden, a négyajtósból már megismert finomság, így sok más mellett távtartós tempomat, sávtartó és sávváltást segítő elektronika, vagy parkoló-asszisztens is rendelhető majd a friss 5-ös Touringhoz.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

McLaren GT

A britek is elkészítették nagy csomagterű utazóautójukat, de a...

Extrém körülmények között a Suzuki Jimny

A legtöbben alighanem úgy vélik, a Jimny vicces divatautó,...

Műanyaghulladékból készít szintetikus olajat az OMV

Az OMV az évtized eleje óta vizsgálja a műanyag...

Akkor és Most Jármű Expo

A Magyar Suzuki szervezésében idén is volt autós találkozó...

Bemutatkozott a Ford F-Max

Az Év Haszongépjárműve 2019 díj győztesét hazánkban és Szlovákiában...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás