Hírek

2010. február 12. péntek, 18:26

Ősztől kapható a Nissan Juke - Kisautóból nagymenő?

A már több mint fél millió példányban elkelt Qashqai után a kisautók közé is szokatlan modellt enged a Nissan. A Juke nem csupán terepjárós, sportos is, legerősebb motorja turbós, 190 lóerős.

Legalul a ködfényszóró, legfelül a nappali-fény és a helyzet-, valamint az irányjelző pislákol a magas, többszintű orron. Középen az ágyúcsőnyi tompított és távolsági fényszóró a 70-es évek raliautóit idézi. A fura forma alaktényezője nem rossz, Cw=0,35

Európában tervezték, majd Japánban finomították és töltötték meg műszaki tartalommal. A gyártás oroszlánrésze ismét Angliáé, de az összkerékhajtású variánsok Japánban készülnek majd. A padlólemez nem más, mint a Nissan-Renault szövetség B-, azaz kisautó-platformja, némi hosszabbítással és szélesítéssel persze, hiszen a 4,14×1,77×1,57 m-es, 2,53 m tengelytávú Juke az idén leköszönő Micránál 42 (!) cm-rel hosszabb, 10,5-tel szélesebb és 3-mal magasabb is, tengelytávja kerek 10 cm-rel nagyobb. A teljesen egyedi karosszéria terepjárós és sportautós jegyeket egyaránt bőven mutat, ugyanakkor légellenállása sem rossz, alaktényezője Cw=0,35. A Juke utastere a héten tartott statikus, nemzetközi bemutató ülőpróbája alapján elöl-hátul tágasnak ígérkezik. A csomagtér kevésbé nagyvonalú, a kétkerék-hajtásúaknál 251, az összkerekeseknél 207 l, a hátsó üléstámlák 60:40 arányú döntésével a padlósík megtartásával bővíthető.

Jelentősen domborított sárvédők takarják az alapáron is 17 colos kerekeket. A sportos kupéformához tetőoszlopba rejtett hátsó ajtókilincsek járnak

A Juke háromféle motorral érkezik. Belépő benzinese 1,6 l-es (117 LE), változó szívó- és kipufogószelep vezérlésű, közvetlen befecskendező-rendszere a világon elsőként hengerenként két injektort alkalmaz. Az igazi szenzáció persze a vadonatúj, szintén 1,6 l-es és változó vezérlésű, köztes hűtős, turbós benzines, ez 190 LE teljesítményével a paletta csúcsa, 240 Nm nyomatéka a 1,5 l-es dCi (110 LE) turbódízelével egyező. Az alap 1,6 váltója ötfokozatú manuális, felárért fokozatmentes, de hat programozott fokozatot is kínáló automata. A turbós benzines és dízel alapból hatfokozatú váltót kap, a benzineshez opcióként társulhat a 6 képzelt fokozatot is adó CVT és kizárólag ehhez, jár az összkerékhajtás is. Utóbbi ráadásul futóművével is előkelőbb a többinél, a segédkeretes McPherson elülső felfüggesztés minden Juke-ban azonos, hátra azonban a kétkerék-hajtásúakba csatolt lengőkaros,

A műszerfal felső része puha plasztik, az órák és a gyáriak szerint a váltó körüli színes műanyagok is motorkerékpárosak, utóbbiak állítólag benzin-tankot idéznek

az összkerekesekbe független többlengőkaros rendszer kerül. Az elektromos vezérlésű összkerékhajtás a Qashqai-ból továbbfejlesztve érkezett, az alapvetően első, de automatikus és fix összkerékhajtást is kínáló rendszer a kanyarjellemzők javításáért a hátsó tengelynél immár a kerekek között is szabályozza a nyomatékot, a tengelyek közötti nyomatékosztás 50:50 arányú lehet, szükség esetén a hátra küldött nyomaték egésze mehet csupán egy kerékre.

A Juke ára egyelőre ismeretlen, de nyilvánvaló, hogy az érdekes és értékes műszaki tartalommal töltött egyedi forma nem az olcsó kisautókkal kíván versenyezni, a prémium-márkáknál ugyanakkor józanabb áron várható, a Nissan az idén vadonatúj generációjával érkező Micra és a nemrég megújított Qashqai után harmadik legkelendőbb modelljének várja.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

Megújul a Renault logó

A francia autógyártó megújulási programja, a Renaulution részeként frissíti...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás