Újautó

2009. december 23. szerda, 16:29

Tesztnapló: Nissan Note 1.4 Acenta - Szolgáló

Finoman átkozmetikázták a japán egyterűs kisautót.

Tesztnapló

Az Acenta-szinthez rendelhető Prémium csomag (esőérzékelő, automata fényszóró, automata klíma, 15 colos alufelnik, tolatóradar) 325 000-be kerül, a narancsmetál színért 89 000 forintot kérnek

Négytagú családnak ideális, sok rakodóhellyel, ötletesen variálható hátsó térrel, jó árral és takarékos motorral.

Az egyszerű és gusztusos műszerpultot sötét műanyagok és kárpitok övezik. A vezetőnek jut középső kartámasz és ülésmagasság-állítás is. A középkonzoli kijelzőn 155 000 forintért gyári navigáció tájékoztat

Karosszéria, utastér Újak a lámpák, a lökhárítók és a hűtőmaszk, ám a Note továbbra sem a magamutogatók autója. Ajtói kellően nagy utat nyitnak, elöl a 185 centinél magasabbak is kényelmesen helyezkedhetnek el, kár, hogy a kormányoszlop csak fel-le állítható. A műanyagok kopogósan kemények, mégsem igénytelenek, a kárpit strapabíró, de izzasztó szövetből készült. Az elülső ülések oldaltartása minimális, és hiányzik a deréktámasz is, az ülőfelület azonban komfortos. Az utastéri rakodóhelyekkel nem fukarkodtak: praktikus formájú kesztyűtartó, keskeny elülső ajtózsebek, öblös középkonzoli rekeszek, a háttámlákon cipzáras zsebek, fiók a jobb első ülés alatt és több pohártartó várja az úti holmikat. A hátsó traktus két felnőttnek és – középütt – egy gyereknek tágas, sokféleképpen variálható: az osztottan dönthető támlájú második sor tologatható, a támlák dőlésszöge állítható, a kiemelhető padlóval dupla fenekűvé tehető a csomagtér. Utóbbi kapacitása alaphelyzetben 280, előretolt ülésekkel 437, az üléseket ledöntve pedig 1332 liter.

A csomagtér nyitott ajtajába a 190 centi magas pakolászó beveri a fejét. A dupla padló egyszerűen kezelhető, a hátsó ülések lapja nem dönthető. A terhelhetőség alig több, mint 400 kg

Motor, erőátvitel A 88 LE-s benzinmotort 1500/ perc felett érdemes terhelni, igazi erőt 3000/perctől várhatunk. Kis terheléssel szinte virgoncan viszi a könnyű kasztnit, 3500/ percig nem zajos, fogyasztása kedvező (vegyes üzemben: 6,8 l/100 km). Ötfokozatú váltójának karja pontosan, rövid úton kapcsolható, az áttételezés lehetne hosszabb (100 km/óránál ötödikben 3000/perc a fordulatszám).

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Értékarányos ár
Kényelmes ülések
Takarékos motor
Precíz váltó
Tágas utastér
Minőségi összeszerelés
Jól variálható utas- és csomagtér
Rövid váltóáttételek
Kis terhelhetőség
Kopogós műanyagok
Nagy terheléssel szerény menetteljesítmények

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1386 cm3. Furat x löket: 73,0×82,8 mm. Teljesítmény: 88 LE/65 kW (5200/min). Nyomaték: 128 Nm (3200/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl hűtött tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. Gumiméret: 185/65 R15. Csomagtér: 280–437/1332 l. Üzemanyagtartály: 46 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4083x1690x 1550 mm. Tengelytáv: 2600 mm. Saját tömeg: 1120 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 13,1 s. Végsebesség: 165 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,9/5,3/6,3 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6,8 l/100 km. CO2: 139 g/km. Általános garancia: 3 év vagy 100 000 km. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 20 000 km vagy 1 év.

Ára: 4 402 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás