Bemutatók

2009. december 18. péntek, 12:36

Bemutató: Mercedes-Benz E-osztály Kombi - T-kérdés

Technikai parádé kombiban. Itt az E-sorozat nagy rakterű T-változata.

A legerősebb kombi a Mercedes E 63 AMG. A V8-as 525 lóereje 12,8 l-es átlagfogyasztás mellett 0-ról 100-ra 4,6 s-os gyorsulást ad, hozzá sportfelfüggesztést és váltót

Aki E-t mond, mondjon T-t is. A Mercedes kombiértékesítése egyes piacokon alig marad el a négyajtósé mögött. Nálunk még messze mögötte kullog. Műszaki tartalma szinte teljesen a tavasszal piacra lépett négyajtós E hozománya (Az Autó 2009/4.): azonos a tengelytávolság, a motorválaszték, és megtalálható a kombiban a számtalan vezetéskönnyítő elektronikai csúcsfegyverzet is. A belső kialakítása és felszereltségi szintezése is megegyezik a limuzinéval.

Az oldalvonalat az oszlopok fényes fekete borítása és a tetőív teszi hangsúlyossá. A hátsó lámpákban LED-ek világítanak. Az E-osztály kínálja a prémiumkategória legnagyobb kombi rakterét

A szállítmányt és az úttartást automatikus szintszabályozás, szériában kínált légrugózás kényezteti, az adaptív csillapítás kissé feszesebbre hangolt. A vezetési próbán a terheletlen rakterű kombi limuzinos képességeket mutatott, úttartása az erős kanyarokban is biztos, rugózása komfortos, az utastér nyugalmas. Alaptartozék a kilenc légzsák (vezetői térd- és elöl medencelégzsákpár a szokásos elülső, oldalsó és függönyzsákduplák társaságában). A hátulsó överő-határoló opciós. Széria a hangot adó és a műszerfali kijelzőn feketét kínáló fáradtságfelismerő (csalóka: figyelmeztet, de nem főz kávét az autó). Felárért sok egyéb mellett aktív követésitávolság-tartó, kanyarodáskor ellenirányú oldaltartás-erősítés és Pre-Safe vészhelyzeti felkészítő rendszer is rendelhető.

A raktér úgy növelhető 1950 l-re, hogy az üléseket meg sem kell érinteni. Ha túl közel lenne, a gombnyomásra lebillenő támlák és fejtámlák útjából előbbre húzódik az első ülés

A négy­aj­tós­nál 2,5 cen­ti­vel hosszabb T szé­les, tá­gas elöl és a má­so­dik sor­ban is, ha­szon­jár­mű­nyi rak­he­lyet kí­nál a hát­só sor mö­gött (695 l) vagy an­nak a he­lyén (1950 l). A hát­só ülé­sek a cso­mag­tér fe­lől, egyet­len moz­du­lat­tal fek­tet­he­tők a rak­tér sík­já­ra. Ön­ma­gá­tól nyí­lik-csu­kó­dik a szé­les hát­fa­li aj­tó, ve­le emel­ke­dik a ro­ló is. A cso­mag­té­ri pad­lót több­fé­le ma­gas­ság­ba le­het ál­lí­ta­ni, il­let­ve ki­bont­va két, hát­ra­fe­lé né­ző, gye­re­kek­re mé­re­te­zett pót­ülés is utaz­hat a rak­tér al­já­ba sül­­lyeszt­ve.

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás