Bemutatók

2009. december 17. csütörtök, 09:37

Bemutató: Citroën C3 - Zeniten?

A korábbival azonos padlózatra új autó épült: a kétmillió darabban eladott C3 második generációja.

A régi elemeken kívül-belül teljesen új karosszéria áll. Az alaktényező (cw: 0,30) ebben a méretben jó érték

Ahogyan a nő szoknyája fut fel a harisnyakötőjéig, úgy szalad fel az első szélvédő a tetőre. Az előbbitől a belátás, a felettünk feszülő hatalmas Zenith szélvédőtől a kilátás javul, számottevően; mindkettő nagy izgalmat okozhat. A panoráma úgy nyílik ki, mint a Universal Studio szimulátorában, csak ehhez nem kell Los Angelesbe utazni. Ha a szféra intimitása hiányzik, a fogantyú megragadásával a tető kárpitját előrehúzva a két lehajtható napellenző is előrecsúszik, belülről teljesen hagyományos szélvédővé alakítva. Büszkén vigyorgunk a Zenith alatt, mert ez a panoráma a három szereltségi fokozat közül még a másodikhoz (Collection) is csak extraként jár, a harmadiknak (Exclusive) természetes felszerelése. A műszerfal szépen textúrázott, finom, puha műanyagát tapogatjuk, az alapváltozatban (Tendence) ezt hiába keresnénk.

Kényelmes első ülésben ülünk, a műszerfal minden porcikájában új, ízléses, és könnyen kezelhető, a kormány két irányban állítható, a körbeláthatóság jó, a magasságban szabályozható üléssel korrigálható. A műszerfal közepébe szerényen belesimuló színes képernyő (szintén felszereltségfüggő) az SD-kártyás navigációnak és a megjelenítendő információknak (fedélzeti számítógép, telefon stb.) látványos platformja, alatta a rádió, ezek felett, zongorafeketébe ágyazva a szellőzés jól áttekinthető kapcsolósora.

Úgy lett új, hogy felismerhetően Citroën és C3 maradt
Szépen kialakított első ajtóburkolat nagy zsebbel
Az új műszerfal nem másol senkit, saját útját járja. Középen a nagy kijelző a navigációt is megjeleníti

Az osztályra jellemző helyet adja hátul
A csomagtér 300 literes, a hátsó üléseknek csak a támlájuk hajtható le
Az alaposan hangszigetelt 1,6 HDi-motor még csendesebben dolgozik

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás