Újautó

2009. december 14. hétfő, 12:48

Tesztnapló: Lexus RX 450h Luxury - Villamos művek

Második generációjába lépett a világ első hibrid sportos szabadidő-autója.

Tesztnapló: Lexus RX 450h Luxury

Jellegéhez mérten barátságos megjelenés, viszonylag jó (cw: 0,32) alaktényezővel. Tompított fényei LED-ek

Kétgenerációs előnnyel, máig egyedüliként viszi a sportos szabadidő-autók hibridvonalát a Lexus.

Karosszéria, utastér Úgy változott, hogy teljesen más lett, de felismerhetően RX maradt. Jellegéhez mérten barátságos arcot mutat, és magas minőséget kívül-belül. Nagy külső méretei belül is érvényesülnek, tériszonnyal fenyegető magassága jó átláthatósággal párosul. Az elektromos mozgatású ülés a gyújtásra programozottan ágyaz meg: helyére tolja a kiszállás megkönnyítésére automatikusan hátrasikló ülést, és milliméterre visszaállítja a volán dőlésszögét és tengelytávolságát – nem kunszt ezt a vezetési kényelmet élvezni. A hátsó traktus szintén hatal

Sportosan srég far. A hátsó ajtót elektromotor mozgathatja

mas, a lábtér a hátsó ülések aszimmetrikus tologatásával – a csomagtér rovására – jócskán megnövelhető, a csomagtér a karakuri támlahajtással tágítható. A műszerfal távol áll a telitalálattól. A pult a két főmérő közé tett megjelenítővel példaértékű, és az infotainment kijelzője is élvezetes, ám a többi elrendezésben és használhatóságban elsőre maga a káosz, hoszszabb használattal, mint minden, nyilván megszokható. A klímaszabályozó és a rádió-CD kapcsolói valami páni rendetlenségben állnak, a menüpontok és a különböző beállítások (csak elektromos üzem, havas üzem stb.) bekapcsolása csupán nagy gyakorlattal és állandó tréningezéssel érhető el, de még a rádió megjelentetése is fogas kérdés lehet.

Prémium kivitelű és megjelenésű, de nagyon rosszul használható műszerfal

Motor, erőátvitel A Lexus legizgalmasabb része, a hibridhajtás a villanymotorral az első kerekeket hajtja, a hátsó kerekeket a szükségletnek (rossz tapadáskor, nagy sebességű autózáskor stabilitási segélynyújtásnak stb.) megfelelően forgathatja villanymotor, a bolygóműves fokozatmentes automata váltónak hat mesterségesen programozott fokozata van. A 248 lovas, 3,5-es, Atkinson-ciklusú, változó vezérléses V6-os és a két villanymotor (167 LE és 68 LE) teljesen észrevétlenül kapcsolgat a különböző üzemek (vegyes, csak elektromos, két- és négykerék-hajtás, visszatáplálás) között, hirtelen gázadásra viszont a V-motor jelentősen felhangosodik. A mozgás mindenkor dinamikus, bár a gázfröccsöt álló helyzetből a 335 Nm-es össznyomaték ellenére kis késlekedéssel követi meggyőző gyorsulás. A fogyasztás azonban, különösen városban, lenyűgöző, és ezzel együtt a 148 g/km-es CO2-eregetés a teljesítményhez képest nagyon alacsony.

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes nagy beltér és csomagtartó
Csend az utastérben
Harmonikus, csendes és dinamikus hibridüzem
Csak elektromos üzem
Csendes erőátvite
Rugózási kényelem, kanyarstabilitás
Igen alacsony fogyasztás
Zagyva műszerfal
Komplikáltan kapcsolható üzemmódok
Hirtelen gázadásra hangos motor
Gyakori szervizperiódus

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Hibridhajtás belső égésű és két villanymotorral. Folyadékhűtéses, V6-os, hengerenkénti négyszelepes, két vezértengelyes, változó szívószelep-vezérléses (Atkinson) benzinmotor elöl keresztben beépítve. Könnyűfém blokk és hengerfej. Hengerűrtartalom: 3456 cm3, furat: 94,0 mm, löket: 83,0 mm. Teljesítmény: 248 LE/183 kW (6000/min). Nyomaték: 317 Nm (4800/min). Első villanymotor: 167 LE/123 kW, 335 Nm; hátsó villanymotor: 68 LE/50 kW, 139 Nm. Legnagyobb összteljesítmény: 299 LE/220 kW. Bolygóműves váltó, 6 programozott fokozattal. Elöl McPherson-, hátul összetett, független karrendszer, spirálrugók. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Saját tömeg: 2115 kg-tól. Gumiméret: 235/60 R18. Csomagtér: 496–1570 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4770x1885x1685 mm. Tengelytáv: 2740 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,9 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,6/6,0/6,3 l/100 km. CO2: 148 g/km. Tesztfogyasztás (csak városban): 8,3 l/100 km. Általános garancia: 3 év (100 000 km). Fényezési és rozsdagarancia: 8 és 12 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év (100 000 km).

Az alapváltozat (Basic) ára: 16 550 000 Ft A tesztelt változat (Luxury) ára: 21 320 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás