Újautó

2009. december 11. péntek, 11:25

Tesztnapló: Alfa 159 Sportwagon 1750 TBi Distinctive - Nyomásgyakorlás

Sportkombi Alfa-hagyományú formával, csúcsmodern motorral.

Tesztnapló: Alfa 159 Sportwagon 1750 TBi Distinctive

Szűkre húzott, tripla lámpaszemek, jellegzetes hűtő – az Alfa újként is a régi

Kombi, de főként sportos szabadidős, és továbbra sem terebélyes áruszállító.

Karosszéria, utastér Jó anyagokból, bőrből, alumíniumból, kellemes műanyagból áll, utastere finoman kimunkált. Könnyű kényelmesen elhelyezkedni a kissé alacsony ülésben, kedvező a pedálkiosztás, az első bőrülések hosszú lapjának első-hátsó dőlése is állítható. Térhatású az órasor, a nagy középkonzol élményt ígérően a vezető felé fordul, mintha repülőt vezetne az Alfa pilótája. A középkonzoli kijelzősor a benzinszintet, a vízhőmérsékl

Emelkedik az övvonal, ereszkedik a tető, a sportosságot hangsúlyozzák a keskeny hátsó lámpák és a két kipufogóvég is

etet és a turbónyomást jeleníti meg. A fej fölötti magasság elegendő, noha a keskeny ablakok és a vaskos oszlopok szűkebb tér érzését adják. A hátsó ülés lapja kicsit rövid, de két utasnak kényelmes. A középre ülő elé hajlik a kardánbox lezárásául épített fűtésirányító központ. A középtermetű utas feje fölött és térde előtt elegendő a távolság, a magasak szoronghatnak. Kevés a rakodási lehetőség. Az ajtózseb olyan szűk, hogy még egy levél se fér igazán bele, legfeljebb távirat, sok rövidítéssel. Elég kurta a csomagtér, s magas a küszöbe, a hátsó ajtó nem nyit nagy utat. Az oldalak egyenletesek, a teret a háttámla osztott hajtása növeli.

Az üléstámlarészek ledönthetők, de kissé ferdén állapodnak meg. Háló és karikák segítik a csomagrögzítést

Motor, erőátvitel Szépen dobog az alfás szív, az 1750 a legkorszerűbb benzinmotorok példája: folyamatosan változó szelepvezérlés, közvetlen befecskendezés, turbó – szoros számítógépes felügyelet alatt. Az eredmény sportosan vagy öreguras nyugalommal irányítható, erős és nyomatékos erőforrás. A nyomógombos indításra éledő motor hangja férfias, nem csap zajt. Mélyről és hoszszan lehet húzatni. Már 1400-as fordulaton csúcson van a nyomaték, 2000 fölött ereje teljében, 4000-et elhagyva is még erősen gyorsít, és hangra is kap. A szolid autózáshoz nem kell sokat vacakolni a hatfokozatú váltóval, szinte bárhonnan előbukkan a nyomaték – százas tempónál hatodikban 2600-on jár a fordulatszámláló. A váltó könnyen tologatható, de a kuplungpedál némiképp erőteljes taposást kíván. A jóval nagyobb űrtartalmúakhoz mérhető motorképesség szolid mohósággal párosul: a tesztátlag 9,9 l.

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Erőteljes, finom motor
Gondosan kialakított utastér
Kényelmes vezetői helyzet
Kiváló úttartás
Ritka szervizkényszer
Magas peremű raktér
Akadályozott kilátás
Borsos ár

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1742 cm3. Furat 83, löket 80,5 mm. Teljesítmény: 200 LE/147 kW (5000/min). Nyomaték: 320 Nm (1400/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett karrendszerű felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS. Gumiméret: 225/50 R17. Csomagtér: 445/1242 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4660x1828x1422 mm. Tengelytáv: 2700 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,9 s. Végsebesség: 233 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,0/6,2/8,3 l/100 km. CO2: 194 g/km. Tesztátlag: 9,9 l/100 km. Garancia: 2 év általános km-korlátozás nélkül, 8 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 35 000 km vagy 1 év.

Ára: 9 030 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás