Újautó

2009. december 9. szerda, 23:34

Összehasonlító teszt: Fiat Linea 1.4 T-Jet Dynamic, Kia Rio 1.4 16V Cool, Suzuki SX4 Sedan 1.6 16V GLX - Kedves alak

Három szedán, három országból, jelentős árkülönbséggel, azonos célcsoporttal.

Képekben

Hagyományos lépcsőshátúak, eltérő részletekkel. Fényezést óvó plasztikot egyedül a Kia hord, igaz, a most rendelhető, némileg frissített verzióról már hiányoznak a műanyag betétek. A felnik a Rión 14, az SX4-en és a Lineán 15 colosak, utóbbi nálunk, feláras 16-os könnyűfém felniket hordott
 
Egész karosszériájához hasonlóan a Suzuki fara a legmagasabb,csomagtere a legnagyobb
 
A legszélesebb nyílás a Suzukié. Egyedül a Kia raktérfedeléről hiányzik a kárpitozás, a lökhárítót csak az idén őszi frissítést megelőző példányokon óvja fényezetlen betét – ez pakoláskor és parkoláskor is véd
     
  
Az SX4 CD-rádiója MP3-olvasós, ajtózsebei palacktartósak, a váltókar előtt két pohártartó áll, a műszerfal színvilága a Rióéhoz hasonlóan komor
 
A barátságos bézs kárpitozás nem alapáras a Lineában. A kokpit kemény műanyag, akárcsak a vetélytársaknál. Az ajtózsebek szűkek, a volán a legtágabb határok között, egyedül itt, négy irányban állítható
 
A frissítés előtti Rióhoz nincs gyári rádió, a vékony kormány csak magasságában, szűk tartományban állítható, a pakolóhely-kínálat azonban a legjobb, az első-hátsó elektromos ablakemelő alapáras
     

 

 

A legnagyobb lábteret és a toronymagasan vezető belmagasságot egyaránt a Suzuki adja hátul
 
Elegendő hely és méretes ülés jut a Fiat hátsó utasainak, praktikus a térdeknek teret hagyó első támlakialakítás
 
Főként az ülés kisebb a többieknél bő 30 centivel rövidebb Kia második sorában
     
   
Méretes poggyásztér és a fix ülőlap miatt jelentős raktérlépcső jellemzi az SX4-est
 
A hátsó ülőlap kizárólag a Lineában dönthető, a bővített raktérpadló így törésmentes
 
A hármas legkisebb csomagtere a dönthetetlen ülőlap miatt a legszűkebb utastéri átjáróval bővíthető a Rióban
     
  
Csendes és alacsony fordulaton is nyomatékos a Suzuki motorja. A váltó áttételezése túl rövid
 
A legkisebb rezonanciával, de a leghangosabban jár a Fiat alul turbólyukas, felül erőteljes motorja
 
Méretéhez mérten dinamikus és abszolút értelemben is takarékos a Kia a Suzukihoz hasonlóan 15 000 km-es szervizperiódusú benzinese
     

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Interaktív ponttáblázat

A táblázat letöltése Microsoft Excel (xls) formátumban

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás