Újautó

2009. december 9. szerda, 23:34

Összehasonlító teszt: Fiat Linea 1.4 T-Jet Dynamic, Kia Rio 1.4 16V Cool, Suzuki SX4 Sedan 1.6 16V GLX - Kedves alak

Három szedán, három országból, jelentős árkülönbséggel, azonos célcsoporttal.

Képekben

Hagyományos lépcsőshátúak, eltérő részletekkel. Fényezést óvó plasztikot egyedül a Kia hord, igaz, a most rendelhető, némileg frissített verzióról már hiányoznak a műanyag betétek. A felnik a Rión 14, az SX4-en és a Lineán 15 colosak, utóbbi nálunk, feláras 16-os könnyűfém felniket hordott
 
Egész karosszériájához hasonlóan a Suzuki fara a legmagasabb,csomagtere a legnagyobb
 
A legszélesebb nyílás a Suzukié. Egyedül a Kia raktérfedeléről hiányzik a kárpitozás, a lökhárítót csak az idén őszi frissítést megelőző példányokon óvja fényezetlen betét – ez pakoláskor és parkoláskor is véd
     
  
Az SX4 CD-rádiója MP3-olvasós, ajtózsebei palacktartósak, a váltókar előtt két pohártartó áll, a műszerfal színvilága a Rióéhoz hasonlóan komor
 
A barátságos bézs kárpitozás nem alapáras a Lineában. A kokpit kemény műanyag, akárcsak a vetélytársaknál. Az ajtózsebek szűkek, a volán a legtágabb határok között, egyedül itt, négy irányban állítható
 
A frissítés előtti Rióhoz nincs gyári rádió, a vékony kormány csak magasságában, szűk tartományban állítható, a pakolóhely-kínálat azonban a legjobb, az első-hátsó elektromos ablakemelő alapáras
     

 

 

A legnagyobb lábteret és a toronymagasan vezető belmagasságot egyaránt a Suzuki adja hátul
 
Elegendő hely és méretes ülés jut a Fiat hátsó utasainak, praktikus a térdeknek teret hagyó első támlakialakítás
 
Főként az ülés kisebb a többieknél bő 30 centivel rövidebb Kia második sorában
     
   
Méretes poggyásztér és a fix ülőlap miatt jelentős raktérlépcső jellemzi az SX4-est
 
A hátsó ülőlap kizárólag a Lineában dönthető, a bővített raktérpadló így törésmentes
 
A hármas legkisebb csomagtere a dönthetetlen ülőlap miatt a legszűkebb utastéri átjáróval bővíthető a Rióban
     
  
Csendes és alacsony fordulaton is nyomatékos a Suzuki motorja. A váltó áttételezése túl rövid
 
A legkisebb rezonanciával, de a leghangosabban jár a Fiat alul turbólyukas, felül erőteljes motorja
 
Méretéhez mérten dinamikus és abszolút értelemben is takarékos a Kia a Suzukihoz hasonlóan 15 000 km-es szervizperiódusú benzinese
     

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Interaktív ponttáblázat

A táblázat letöltése Microsoft Excel (xls) formátumban

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás