Hírek

2009. december 2. szerda, 10:38

Bemutató: Reva NXR - Felnőtt?

Bemutatta városi minijének második generációját az indiai Reva. Immár nagyobb távolság megtételére képes az elektromos kisautó.

India erősít

Már a legolcsóbb változatban is van fékenergia-visszatáplálás, kulcs nélküli nyitás/indítás, elektromos tükör- és ablakmozgatás. Feláras a csepptöltőként is működő napelemes tető, a légkondicionáló, a fűthető és hűthető ülés. A fordulási sugár 3,9 m

Augusztusi számunkban megírtuk, milyen a nagyvárosi forgatagban a kétüléses Reva i elektromos törpe: egyszerűsége, műszaki megoldásai és mosolyra fakasztó formája miatt nagyon idegennek hatott a mai autók között, ugyanakkor elektromos hajtása elfogadhatóan teljesített. Az indiai cég most bemutatta, hogyan képzeli el a közeljövőt. Az NXR abszolút új stílus, szinte semmiben sem hasonlít elődjére. Karosszériája a mai modern formatervezési elvek szerint készült, kis mérete ellenére belül négy (elöl-hátul elfogadható lábterű) hely várja az utasokat. Belterének hangulata teljesen elüt

Csak a lökhárító feletti rész nyílik. A hátsó csomagtartó aprócska, az első kerekek felett van még némi tér. A tulajdonos SMS-ben kommunikálhat az autóval arról, hogy még mekkora távolságra elég a szufla, és hogy milyen meleg van az utastérben. Szintén mobiltelefonos üzenettel távolról indítható az előhűtés vagy előfűtés, s ha akarjuk, a forgalmazó e-mailben küld tippeket az ideális vezetési stílusról

az eddigi modellétől, sokfunkciós műszerfala, nagyképernyős, kerek fűtéskapcsoló gombokkal felszerelt középkonzolja, légzsákos kormánya modern. Bár a hazai importőr ügyvezetője szerint a műszerfalra és az ajtókra csavarozott flokkolt (plüss bevonatú) műanyag burkolat a szériadarabokon másmilyen lesz, de az összkép ezekkel sem kellemetlen.

A műanyagból, nyolcféle fényezéssel gyártott karosszériaelemek alatt acél a váz – a gyár állítja, a törésteszten is elfogadhatóan szerepelt. Villanymotorja a Reva i-ből ismerős (háromfázisú, váltóáramú aszinkron), kétféle teljesítménynyel: 48 V-os savas ólomakkuval 18 LE (52 Nm), 72 V-os lítiumionossal 34 LE (92 Nm). Nagy a különbség a menetteljesítményekben is: az elméleti hatótáv (a megtehető távolság nagyban függ a vezetési stílustól, az időjárástól és a terepviszonyoktól) előbbinél 80, utóbbinál 160 km,

Modern műszerfal, szériában kétoldali frontlégzsákkal. Ha elfogyna az áram, a Reva-központ SMS-sel éleszti fel a telepeket, hogy az autós még hazajusson. Az akkukat elektronikus szabályozó tartja megfelelő hőfokon

a csúcssebesség 80 és 104 km/óra. A teljes feltöltéshez szükséges árammennyiséget csak a Reva i adataiból tudjuk kalkulálni: ott 9,66 kWh áramra volt szükség, ami kevesebb, mint 400 forintot jelentett átlagos nappali áramdíjjal. A töltési idő mindkét akkutípusnál 8 óra, az ólmos 2,5 óra alatt 80 százalékosra tölthető. Igaz, gyorstöltővel csak a lítiumionos kényeztet: a külön csatlakozót igénylő lehetőséggel 15 perc alatt 40 km-re elegendő áramot kap az NXR, s mindössze 1,5 óra kell a teljes töltöttség eléréséhez.

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Sportos jövő?

Alufelnijével és harcias orrával „igazi” sportmodellnek tűnik. Belül bőr a kárpit, a tolatást kamera segíti. A teljesítmény titok

A Reva 2011-re is újdonsággal készül, akkor kezdik gyártani az NXG nevű kétüléses, nyitható tetejű kupét. A 3250 mm hosszú, 1785 mm széles, 1395 mm magas gép lítiumion akkucsomaggal 200 km-es hatótávra képes, csúcssebessége 130 km/óra.

Bővebben az Az Autó 2009/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás