Haszonjármű

2009. december 1. kedd, 11:18

Ford 4×4 akadémia - Sárdagasztás hivatalból

Az idén megújult Ranger képességeiét terepprogrammal illusztrálta a Ford.

A zömében haszonjárműként vásárolt, alapáron duplakabinos és kapcsolható összkerékhajtású Ranger kategóriája egyik kedvence. Nettó 5 299 000 forintos alapárát (szintén nettó) 500 000 forintos árkedvezmény enyhíti. Nézze meg fotógalériánkat!

Noha itthon osztályában a második legnépszerűbb, a három éves Rangert sem kerülhette el a frissítés. Újak a lámpatestek, más az első lökhárító és természetesen a hűtőmaszk, valamint a motorháztető is friss. Néhány apró újdonság az utastérbe is került, a lényeg azonban továbbra is változatlan: jelentős (21,5 cm) hasmagasság, kapcsolható, felezőváltós, részlegesen önzáró hátsó differenciálműves összkerékhajtás és robusztus, alvázas karosszéria szavatolja a kiváló terepképességeket. A tesztautókra profi terepabroncsokat húztak, így aztán minden előnyével és hátrányával ki lehetett próbálni a terepgépeket.

A rücskös abroncsok autópályán zajosak, városban pedig a nagy fordulókör, a nem létező csomagtér és a merevtengelyes hátsó felfüggesztés miatt pattogós futómű, valamint a kevéssé biztonságos hátsókerékhajtás okán egyáltalán nem praktikus egy pick-up. Noha a Rangerből is létezik fényűző kivitelű, a Ford nem titkoltan munkagépnek szánja. Terepen minden a fordítottjára áll, a megfelelő abroncsok még mély sárban is boldogulnak, a bekapcsolt összkerékhajtás a felezőáttétellel gyakorlatilag bárhová elvisz, a plató pedig mezőgazdasági, erdészeti munkákhoz vagy éppen vadászatkor is kiváló. A kéttagú motorpaletta csakis a műfajhoz illő turbódízeleket kínál, a kisebbik 2,5 l-es, 143 lóerős, a nagyobbik 3,0 l-es, 156 lóerős. Mindkettőhöz alapáras az összkerékhajtás, váltójuk ötfokozatú, felárért automata.

Dízelmotorjával csupán első vagy automatikus összkerékhajtással is rendelhető a Kuga. A benzineshez alap a négykerékhajtás, manuális váltója helyett automatával is felszerelhető

Itthon alig élnek ezzel az opcióval, pedig a kuplung nélküliség terepen is áldás, vészhelyzetben sokat érhet, hogy egyel kevesebb dologra kell figyelni.

A Rangerekkel kifejezetten durva terepakadályokon haladhattunk át, a Ford utcai szabadidő-autóját, a Kugát egy szolidabb sárpályán próbálhattuk ki. Az automatikus, Haldex kuplungos összkerékhajtás alapesetben elsőkerékhajtást jelent, ám szükség esetén az első és a hátsó tengelyek közötti nyomatékosztás 50:50 arányú is lehet. A differenciálzárat itt a kitörésgátló elektronika helyettesíti, így mély sárban, még az egyébként kifejezetten izmos, 2,5 literes turbós (200 LE) változat is alig-alig akart menni, de természetesen célba ért az erősen felázott, saras úton is.

A próba lényegében erről szólt, azt hivatott bemutatni, hogy a Ranger még az építetlen utakon, kifejezetten zord körülmények közepette is jól boldogul, a komfortosabb, elsősorban épített útra való Kuga pedig a zömében közúton, de időnként havas, saras felületen autózok kedvence lehet takarékos 2,0 TDCi dízelével vagy akár automata váltóval is kapható 2,5 l-es turbós benzinesével.

Fotógaléria

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás