Újautó

2009. november 17. kedd, 09:41

Tesztnapló: Toyota IQ2 Navi 1.0 CVT - Váltóőr

Az IQ a kis motorral és az automata váltóval a városi közlekedés legjobb megoldását tálalja.

Tesztnapló: Toyota IQ2 Navi 1.0 CVT

Cseppnyi méretével is a nagy űrtartalmat keresi. Nézze meg mozgásban is!

Kis alapterület, alacsony fogyasztás, kényeztető automata váltó, elöl nagy, hátul szűk tér. Városi közlekedéshez ezt adja az IQ legjobb változata.

Karosszéria, utastér A szélesség és a komfortos első helyek vezető és utasa számára is feledtetik a kisautók kényelmetlenségeit, a könnyű kormányozhatóság és a kis fordulási sugár mézédessé teszi a városi autózást. A hátsó, lehajtható támlájú, vezető mögötti ülés inkább csak díszlet, a jobb oldali ellenben használható. A sofőr melletti ülés az orrhoz közelebb vitt műszerfal miatt jócskán előrehúzható, növelve a hátsó ülés lábterét. A csomagtér a két felhajtott hátsó üléstámlával nulla, lehajtva viszont egy nagybevásárlást is elnyel. A vezetőülés magassága nem állítható, a kormány viszont két síkban mozog, ezzel a vezetési helyzet kényelmes, az átláthatóság az IQ rövidsége ellenére se jó. A műszerfal egyértelmű, a hatalmas középső kijelző érintőképernyős, navigációja használható, bár éjszaka zavaró a fényereje, mert bonyolultan állítható, és a képernyőt közrefogó fényes műanyagon menet közben idegesítően szaladgálnak a fények.

Motor, erőátvitel

A kis motor alig másfél arasznyi. Kiművelt járása és nyomatékfolyama példaértékű

A már többször megénekelt IQ ebben a felállásban az igazi. A kis, láncvezérelt, hengerenkénti négyszelepes, változó szívószelep-vezérléses motor nem véletlenül kategóriaelső évek óta Az év motorja versengésben. Három hengerének pedálozása még egy négyhengeresnek is becsületére válna, halkan, rezonanciák nélkül, minden fordulatszám-tartományban óriási odaadással dolgozik. Fokozatmentes CVT-váltója a motorral összedolgozva akár mintaként szolgálhat. A hidrodinamikus nyomatékváltó és a dörzstárcsás áthidaló kuplung, valamint a jól logikázott elektromos agy irányításával agresszíven, késlekedés nélkül indul, és a motor nyivákoltatása nélkül, fordulatszám-arányosan adja a nyomatékot a zajtalan erőátviteli láncnak. Azonnal és jól ismeri a lejtmenetet, tárcsás kuplungját összezárva tartja, úgy adagolja folyamatosan (mintegy visszakapcsolgatva) a motorféket. A váltókar B állásba („motorfékes” állásba) húzásával, a szelepvezérlés megváltoztatásával, a fojtószelep zárva tartásával és a kapcsolási logika szigorításával tovább fokozza. Ugyanakkor sportállás is van, ez nagyobb kihúzatásokat enged meg. A motor-váltó szövetség jó együttműködésére utal a gyári 4,7 l/100 km-es vegyes fogyasztás – amit persze nem sikerül elérni –, illetve jelzi a 80 km/h-s sebességhez tartozó 1500/min motorfordulatszám a legmagasabb fokozatban. Nem rossz teljesítmény a 150 km/órás végsebesség és 15,3 s-os gyorsulás 0-ról 100 km/órára.

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Igen nagy első helyek
Kiviteli minőség
Stabil, zajtalan, kényelmes felfüggesztések
Fordulékonyság
Motor/váltó dinamika
Rossz egyenesfutás
Csapnivaló átláthatóság átlósan hátra
Alacsony első szoknya
Tükröződések a műszerfalon
A csomagtérben repkedő tárgyak
Rövid olajcsere-periódus
Túl magas ár

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, háromhengeres, soros, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor elöl keresztben beépítve. Változó szívószelep-vezérlés. Hengerűrtartalom: 998 cm3, furat: 71,0 mm, löket: 83,9 mm. Teljesítmény: 68 LE/50 kW (6000/min). Nyomaték: 91 Nm (4800/min). Fokozat nélküli (CVT) hidrodinamikus nyomatékváltóval és mechanikus áthidalóval, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-felfüggesztések, hátul csatolt hosszanti lengőkarok, spirálrugókkal. Elöl tárcsa- hátul dobfékek, kitörésgátló. Gumiméret: 165/65 R15. Csomagtér: 26–655 l. Üzemanyagtartály: 32 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 2985x1688x 1500 mm. Tengelytáv: 2000 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 15,3 s. Végsebesség: 150 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,7/4,1/4,7 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,4 l/100 km. CO2: 99 g/km. Általános és fényezési garancia: 3 év vagy 100 000 km. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év.

Ára: 4 620 000 (automata váltós alapkivitel: 3 965 000 Ft)

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Videó

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

Megújul a Renault logó

A francia autógyártó megújulási programja, a Renaulution részeként frissíti...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás