Újautó

2009. november 16. hétfő, 00:43

Teszt: Skoda Yeti 2.0 CR TDI 4×4 Experience - Jó nyomon?

Először merészkedik a szabadidő-autók piacára a Skoda.

Képekben

Az ajtók finoman csukódnak, az illesztések egyenletesen keskenyek, így a szélzaj is visszafogott. A bal oldali külső tükör felől 110 km/órától halk fütyülés hallatszik. A csúcskivitelben a bixenon fényszóró és a kanyarlámpa is alaptartozék
 
Manapság ritka az ilyen szögletes far, bár a kilátás és a fejtér szempontjából előnyös. Igaz, a hátsó tetőoszlop kissé vaskos. Vészfékezéskor villogni kezdenek a féklámpák. Jó szolgálatot tesz parkoláskor az Experience-szinten alapáras tolatóradar. 148 750 forintért rendelhető elülső radar és parkolóautomatika is
 
Divatos és igényesen kivitelezett a műszerfal, a váltókar előtt és a középkonzol tetején is van tároló. Az Off Road gomb, az ESP és a parkolóradar kapcsolója a fűtés-szellőzés kezelőszervei alatt kapott helyet. A pedálrend nem tökéletes, a fék magasan áll a gázhoz képest
    

  

Átlagos oldaltartású és hosszú az ülőlap, kényelmesek az első ülések, a támlákba aktív (ostorcsapásos nyaksérülés ellen védő) fejtámaszokat dugtak
 
A hátsó lábtér a két szélen tágas, az egyes ülésrészek külön mozgathatók.
 
A középső ülés a támla előredöntése után könnyen kiemelhető. Hátra is rendelhető oldallégzsák
    

  

Elöl-hátul jól használhatók, palackoknak is megfelelőek az ajtózsebek, ráadásul a jobb elülső ajtóéban rögzítő gumipántot is kifeszítettek
 
A széles ajtó magasra nyílik. A küszöb sem alacsony, de a belső padló szinte egy síkban van vele.
 
Alul (extraként) szükségpótkereket és néhány tárolót, a síkokkal határolt tér oldalában pedig hasznos üregeket találni, a ledöntött támlák nem hajlanak teljesen vízszintesbe. Ha csak a középsőt hajtjuk le, a hátul ülők könyöklőt és pohártartót kapnak
    

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas helykínálat elöl-hátul
Biztonságos úttartás
Áttekinthető műszerfal
Jól variálható beltér
Sok rakodóhely
Vaskos elülső és hátsó tetőoszlopok
Nyikorgó hátsó ülések
Kátyúérzékeny, kemény rugózású futómű
Széles és kemény középkonzol
Szélzajos külső tükör
 
Nyomatékos, takarékos dízel
Jó váltó-áttételezés, precíz kapcsolás
A kialakításhoz mérten jó terepjáró képességek
 
Biztonság Költségek
Felárért hátsóoldallégzsák is kérhető
 Aktív első fejtámlák
ESP alapáron
Alapkivitelben csak négy légzsák
 
3 év, 150 000 km garancia
Gazdag alapfelszereltség
Rugalmas (maximum 30000 km vagy 2 év) szervizperiódus
 

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, négyütemű, közös csöves változó turbógeometriás dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Könnyűfém hengerfej, acélblokk. Hengerűrtartalom: 1968 cm3, furat: 81,0 mm, löket: 95,5 mm. Sűrítési arány: 16,5:1. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (4200/min). Nyomaték: 320 Nm (1750–2500/min). Olajtöltés: 4,3 l. Hűtőfolyadék mennyisége: 8,7 l. Akkumulátor: 12 V 61 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, hidraulikus működtetésű egytárcsás száraz tengelykapcsoló. Haldex kuplungos összkerékhajtás. Sebesség 1000/min fordulatszámon hatodik fokozatban 55 km/h. Felfüggesztés: Elöl McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés, spirálrugók, kanyarstabilizátorral. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Háromfordulatos, fogasléces kormánymű, elektromechanikus szervorásegítéssel.

Karosszéria Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1545 kg. Megengedett össztömeg: 2090 kg. Üzemanyagtartály: 60 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s. Végsebesség: 190 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,6/5,2/6,1 l/100 km. Tesztátlag: 7,2 l/100 km*. CO2: 159 g/km. * Saját mérés, főleg országúton, két személlyel, +25 és +28 Celsius-fok közötti hőmérsékleten Garancia, szerviz: Általános garancia és fényezési jótállás: 3 év vagy 150 000 km, védőszárny-szolgáltatás: 2 év, átrozsdásodás elleni garancia: 10 év, szervizperiódus, olajcsere: rugalmas, maximum 30 000 km vagy 2 év.

A 140 LE-s 2.0 CR TDI 4×4 alapkivitel (Ambition) lényegesebb tartozékai ESP, Off Road asszisztens, vezető- és utasoldali légzsák, elülső oldallégzsákok, elülső függönylégzsákok, vezetői térdlégzsák, hárompontos biztonsági öv és állítható magasságú fejtámla valamennyi üléshez, négy irányban állítható szervokormány, állítható magasságú elülső ülések, elektromos tükörállítás, elektromos elülső-hátsó ablakemelők, távirányítós központi zár, hátsó Isofix-rögzítés, többféleképpen állítható hátsó ülés, automata légkondicionáló, középső kartámasz elöl, MP3-as rádió, ködfényszórók, fedélzeti számítógép, tolatóradar, távirányítós központi zár, 16 colos könnyűfém keréktárcsák, multifunkciós bőrkormány.

Ára: 6 939 250 Ft

Az Experience-kivitelű tesztautó további érdemleges felszerelései Kétzónás automata légkondicionáló, bixenon fényszórók, adaptív világítás, kanyarkövető ködfényszórók, esőérzékelő, hegymenetasszisztens, deréktámaszok elöl, 17 colos könnyűfém keréktárcsák, tempomat, acél szükségpótkerék (16 250 Ft), fej- és oldallégzsák hátul (83 750 Ft), Annapurna könnyűfém felnik (28 750 Ft), panoráma napfénytető (297 500 Ft), parkolóradar elöl és parkolóasszisztens (148 750 Ft), érintőképernyős rádió (80 000 Ft), ezüstszürke tetőléc (21 250 Ft).

Ára: 7 965 500 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

Megújul a Renault logó

A francia autógyártó megújulási programja, a Renaulution részeként frissíti...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás