Újautó

2009. november 13. péntek, 14:06

Taxiteszt: Ford Mondeo 2.0 TDCi - Az Óperenciás-tengelyen is…

Negyedmillió kilométeren túl ilyen egy hajszolt kombi Mondeo.

Taxiteszt

Negyedmillió kilométeren és számos javításon is túl van már az ötéves kombi Mondeo. A lakatosmunka szép, ám egy korábbi sérülés kiszúrható: a bal hátsó ajtó sötétebb, mint a többi lemez, ráadásul a díszlécek is árulkodók, a hátsó magasra került, a bal oldali ajtókon pedig mindkettőt lefújták, holott máshol fényezetlenek

Tágas karosszériájával, komfortos, mégis élvezetesen stabil futóművével, takarékos turbódízeleivel és vetélytársaihoz mérten kedvező árával használtautó-piaci titkos tipp a két éve kifutott Mondeo. Taxink 2004-es, előélete követhető, bár ötéves kora ellenére már a harmadik tulaja nyüvi. Munkáját Németországban kezdte, majd itthon is futott „magánkézben”, taxinak háromévesen, órájában 168 000 km-rel állt be. Az elmúlt két évben csaknem 100 000 km került bele.

Motor, erőátvitel A 116 lóerős 2,0 l-es TDCi váltója ötfokozatú, a közös csöves turbós gép még mindig tisztességesen és füstölés nélkül mozgatja az üresen is 1,4 tonnás kombit, hangja távoli, egy kicsit kotyogós. Komoly karbantartási előny, hogy a motor vezérműve lánchajtású, így eddig nem kellett hozzányúlni. A Delphi-gyártmányú befecskendező rendszer porlasztócsúcsait a szervizkönyv szerint 150 000 km-nél cserélték, de 200 000-nél megint újak kellettek. A hiba oka: a nagynyomású rendszer kényes az üzemanyag tisztaságára. A gyári norma szerint 60 000-enként cserélendő üzemanyagszűrő nem bír ennyit, átenged. A javítás drága volt, különösen, hogy a porlasztócsúcsok cseréjékor a szivattyút is fel kellett újítani, és a tankot is át kellet mosni. Azóta biztos, ami biztos, 10 000 kilométerenként új üzemanyagszűrő kerül a motorolajból és olajszűrőből is minden 15 000 km után frisset kapó Mondeóba. A turbót a mostani tulajnál még nem kellett felújítani — okosan használja, hidegen nem hajtja, és a motor leállítása előtt kivár. A feltöltő vezérlőelektronikája azonban 180 000-nél felmondta a szolgálatot. A váltó jól kapcsolható, a kuplung 200 000-ig bírta, akkor a teljes szerkezetet, kinyomó-csapággyal, lendkerékkel együtt kicserélték. A sokat futott motor olajat alig fogyaszt, és üzemanyagból állandó klímahasználattal sem eszik többet 7 liternél 100 városi km-en, országúton akár 6,0 l/100 km alá is szorítható a fogyasztás.

A gyakori mosásokról csupán a mattuló lámpaburák árulkodnak, a fényezés masszív
 
Az utastér is tartós, a huzat nélkül nyűtt ülések a gyakori tisztítástól sem feslenek, a még szakadásmentes szoknyájú váltókar gombja ép, a műanyag bevonatok közül csupán a kormány karimája kopott meg. A műszerfal enyhe fakulása a kesztyűtartó felett jól látszik a fotózás kedvéért levett díjtáblázat helyével összevetve
 
Olajat alig fogyaszt, ellenben az üzemanyagra kényes a közös csöves, változó geometriájú turbós TDCi-dízel
    

  

A gyári textil enyhe kopása a sofőr elektromosan emelhető ülésén a legszembetűnőbb
 
Tágas és strapabíró a második sor is, az ajtók nem lógnak, ép rajtuk a kárpit, az ülés tömete és huzata hibátlan
 
A kormány legtöbbet fogdosott részei erősen megkoptak, a kényelmi elektronikák – a tempomat vagy a karos rádió-távirányító – hibátlanok
    

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros négyhengeres, közös nyomócsöves, hengerenkénti négyszelepes, változó geometriájú turbós dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1998 cm3. Furat x löket: 86×86 mm. Teljesítmény: 116 LE/85 kW (4000/min). Nyomaték: 280 Nm (1900/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul független több lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorral. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek, ESP. Gumik: 205/55 R16. Csomagtér: 540–1700 l. Üzemanyagtartály: 58 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4805x1810x1510 mm. Tengelytáv: 2755 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,2 s. Végsebesség: 197 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül): 4,8/ 7,8. Átlagfogyasztás taxiüzemben: 6,7 l/100 km.

Bővebben az Az Autó 2009/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

Megújul a Renault logó

A francia autógyártó megújulási programja, a Renaulution részeként frissíti...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás