Hírek

2009. október 13. kedd, 12:16

Tuningteszt: Nissan 370Z - Durvít

Továbbörökítették a 350Z génjeit, de kevertek hozzá egy kis extra keménységet.

Tuningteszt

Negyven évvel ezelőtt indította útjára a Nissan (akkor még Datsun néven) a Z-sorozatot, a mostani modell közvetlen elődje, a 350Z hét évet élt. A padlólemez a régi, de tengelytávjából 10 centit kivágtak, s a karoszszéria is alaposan átalakult: rövidebb, szélesebb, a legfontosabb ismertetőjegyek azonban éppen csak annyira változtak, hogy az ember lássa a különbséget az előd és utódja között. A rövid lapú, de jó oldaltartású, tekerős magasságállítós üléseket a korábbinál mélyebbre csavarozták, a hely nem szűk, a középkonzol nem türemkedik a hasznos térbe, s párnázott oldala sem nyomja a nekitámaszkodó lábat. A fekete kárpitok zöme igényes bőr vagy kellemes alcantara, még a középső légbefúvók köré is puha bőrt ragasztottak. Nem illik a képbe a sok, alumíniumfestékkel bevont műanyag, a valódi könnyűfém jobban passzolna.

Elöl 245/40, hátul 275/35-ös Bridgestone gumikon és 19 colos kovácsolt alufelniken fut, kissé rázósan, főleg lassan és rossz úton. Tükrei jók, bár a hátralátás a mély üléspozíció és a vaskos hátsó oszlop miatt korlátozott. Stílusos ötlet az első sárvédők oldalindexének tetején díszelgő fém „Z” betű. A karctűrő, önjavító fényezésű csúcskivitel 16,325 millió forintba kerül
 
Kerek műszerek trónolnak a vezető előtt és a középkonzol tetején is. Hiba, hogy a benzinszint- és a vízhőmérséklet-visszajelző LED-jei nappali fényben egyáltalán nem látszanak. Utastéri rakodóhelyből több is akad, ám az ajtózsebek nagyon szűkek
 
Igen látványos a széles (elődjénél 55 mm-rel nagyobb nyomtávú) far. Szépen bőg a két csőben végződő kipufogó, leszabályozás körüli fordulatszámnál muzsika a fülnek a V6-os visítása. A magas peremű csomagtartó (különösen, hogy eltűnt belőle az előd vaskos futómű-merevítője) használható méretű, 235 l-es
     

Bővebben az Az Autó 2009/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Videó

Bővebben az Az Autó 2009/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás