Bemutatók

2009. október 5. hétfő, 14:41

Opel Insignia ínyencségek a Hungaroringen - Hármas fogat

Az Év Autója három különleges kivitelét próbálhattuk ki, Mogyoródra a takarékos, mégis erőteljes Ecoflex variánsokkal mentünk, a Tanpályán az összkerékhajtású verziókat vallattuk, a pályán pedig stílszerűen az erőbajnok OPC-vel köröztünk.

Insignia Ecoflex

Az Ecoflex alacsony gördülési ellenállású abroncsait a Michelin szállítja

Szeptembertől már kétféle teljesítménnyel, 130 és 160 lóerővel is elérhető, a 2,0 literes közös nyomócsöves turbódízellel hajtott Insignia Ecoflex. Az Autó e héten megjelenő októberi lapszámában részletesen is bemutatkozó széria ültetett futóművével, alacsony gördülési ellenállású, 225/55 R17-es abroncsaival, Cw=0,26-ra apasztott légellenállási együtthatójával és részecskeszűrős, 160 lóerős dízelmotorjával 9,5 s 100 km/órára gyorsulást és 221 km/órás végsebességet hoz. Hatfokozatú váltója extrém hosszú áttételezésű, 130 km/óránál 1900/percet forog a főtengely. Az Insignia Ecoflex 130 és 160 lóerős kivitelei 5,2 l/100 kilométeres vegyes fogyasztásukkal és a megfelelő variánsokhoz képesti 105 ezer forintos felárukkal, halk üzemükkel és jelentős, akár 1345 km-es hatótávjukkal üzleti és családi túrautónak is jó esélyekkel pályázhatnak. Négy- és ötajtós, valamint kombi, SportsTourer karosszériákkal is elérhetők, a legolcsóbb 8 595 00 forint.

Insignia OPC

Az OPC egyedi lökhárítóján a szélső légbeömlők tigrisfogakat mintáznak

Míg az Ecoflex a legtakarékosabb Insignia, a paletta másik felén az OPC áll. Az egyedi lökhárítókkal sportosított, 19 colos alufelnikre és speciális sportfutóműre állított széria mindent megkap, ami az Insignia palettán elérhető. Így alapáras hozzá az adaptív futóműrendszer, a FlexRide itt a normál hangolás mellett egy Sport és egy kifejezetten versenypályára való, OPC-módot kínál. Motorja a már ismert 2,8 literes V6-os, turbós benzines, mely itt 325 lóerőt hoz.

Alapáron 19, opcióként az Opel kínálatában elsőként 20 colos alufelniket kap az Insignia OPC

A mindhárom karosszériával elérhető OPC ráadásul alapáron összkerékhajtású, adaptív, elektromos felügyeletű Haldex-kuplungos összkerékhajtása nem csak az első kerekek elpörgésekor, hanem már azt megelőzendően, a kitörésgátló jelei alapján is küldd nyomatékot hátra. Elinduláskor példaképp mindenképp négy kerékkel teper az OPC, a 100 kilométer/órára gyorsulás így mindössze 6 másodperc, a végsebesség pedig germán szokás szerint 250 kilométer/órára korlátozott. A hajtáslánc hátul ráadásul önzáró differenciálművet is bevet a kanyarjellemzők fokozásáért. Az OPC 13 173 000 forintos alapárához az említett technikai arzenálon túl brutális négytárcsás, négydugattyús Brembo fékrendszer, Recaro kagylóüléspár és gazdag kényelmi ellátmány is társul.

Insignia 4×4

Összkerékhajtással magasabb tempónál is stabil marad az Insignia

Az Insignia összkerékhajtási rendszere a széria 200 lóerő feletti turbós benzineseihez (2.0 Turbo, 220 LE és 2.8 V6 Turbo, 260 LE) és legerősebb, 190 lóerős, 2,0 l-es, dupla turbós dízeléhez is elérhető. Az adaptív összkerékhajtási rendszer az OPC-ből ismerős, az elektronikus hátsó differenciálzár opcióként kérhető. A manuális és automata (egyaránt hatfokozatú) váltóval is elérhető összkerékhajtás a menettulajdonságokat száraz úton is javítja, ugyanakkor nedves vagy jeges útfelületen magasabb tempó mellett is biztonságos. Ennek bizonyítását az Allianz Vezetéstechnikai Centrum tanpályáján tapasztalhattuk, a különleges, jeget modellező műgyantán az összkerékhajtású verziók a fronthajtásúaknál kevéssel magasabb tempónál is irányíthatóak maradtak. Látványos különbség mutatkozott a sík úton indulásnál is, az egyes fokozatban mindenképp összkerékhajtással induló verzió látványos előnnyel startolt. Az 520 ezer forintos opció a belépő felszereltségi szint felett, mindegyik karosszériához választható.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás