Újautó

2009. szeptember 28. hétfő, 00:59

Teszt: Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D AWD Exe Navi - Box humana

Az új Toyota-taktika: drága résmodellek, kifinomult műszakisággal. Az Urban Cruiser pont ilyen.

Képekben

Mindössze egy centivel magasabb a Yarisnál, formája és megemelt orra miatt mégis jóval nagyobbnak tűnik. Az oldalvillogós külső tükörpár, valamint a lökhárítók és a küszöbök műanyagozása mindegyik Urban Cruiser sajátja, a kerékjáratoknál és az ajtókon azonban csak az összkerékhajtásúak hordanak betéteket
 
A hasmagasság 16 centi, a lökhárítók „szempillái” utólagos kiegészítők, a hátsó ablak feletti alapáras légterelő az üveg tisztán tartásában is sokat segít
 
Az ülések kényelmesek, középen nincs könyöklő. Sokat javít a plasztikok komorságán az egyedi műszercsoport és a térben is kiemelt középkonzol. A navigáció nem buta, de drága
     

 

 

Két felnőttnek egészen nagy a hátsó tér, az ülés lapja hosszú, és a támla is magas, de a középső hely széltében csak gyerekeknek elegendő
 
Egyedül a kicsi textilfolt puha (valamelyest) az ajtókon. A hátsó ablakok is teljesen leengedhetők, de csak a vezetőé egyérintéses
 
A sofőr a váltókar elé, az első utas a légbefúvó áramlatába teheti poharát, a felső kesztyűtartó hűtött
     

 

 

 

A csomagtér alapesetben 60 cm hosszú, a kivehető tálca a peremet óvó acéllemezzel és az oldalsó küszöbborításokkal egy csomagban 42 000 Ft.
 
Az üléshajtáshoz nem kell kiemelni a fejtámaszokat, ám a végeredmény lépcsős padló
 
Halk, nyomatékos és feltűnően étvágytalan az egyebek mellett a Yarisból és a Corollából ismerős turbódízel. Az ablaktörlők légáramlatbarát házba épített hagyományos gumik, csendben és hatásosan teszik a dolgukat
     

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Beszállási kényelem
Jó kilátás előre
Komfortos ülések
Bőséges pakolóhely-kínálat
Korlátozott átlós hátralátás
Csenevész középső hely
Lépcsős padlójú bővített raktér
Nagy csomagtérküszöb
 
Alapjáraton is egyenletes járású, csendes motor
Nagy nyomaték alacsony fordulatszámon
Jó áttételezésű, precízen kapcsolható hatfokozatú váltó
Akadozva kapcsolható hátramenet
Biztonság Költségek
Kitörésgátló és hét légzsák alapáron
 Kikapcsolható utaslégzsák
Automatikus összkerékhajtás
  
Hosszú garancia
Takarékosság
Rövid szervizperiódus
Magas ár

Bővebben az Az Autó 2009/. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor Soros négyhengeres, közös csöves, változó geometriájú turbós, köztes hűtős, részecskeszűrős dízelmotor. Acélblokk, könnyűfém hengerfej, egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként 2 szelep. Hengerűrtartalom: 1364 cm3, furat: 73,0, löket: 81,5 mm. Sűrítési arány: 16,5:1. Teljesítmény: 90 LE/66 kW (3800/min). Nyomaték: 205 Nm (1800–2800/ min). Olajtöltés: 4,1 l. Hűtővíz: 4,3 l. Akkumulátor: 55 Ah.

Erőátvitel Hatfokozatú kéziváltó, Haldex-rendszerű összkerékhajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/min. fordulatszámon hatodik fokozatban: 52 km/h.

Felfüggesztég Elöl segédvázas McPherson-, hátul csatolt lengőkarok, kanyarstabilizátor elöl. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ESP. 3,1 fordulatos fogasléces kormánymű változó intenzitású elektromos rásegítéssel. Karosszéria: Ötajtós, ötüléses önhordó acélkarosszéria. Saját tömeg: 1240 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1700 kg-ig. Üzemanyagtartály: 42 l.

Menetteljesítmények Gyorsulás (0–100 km/h): 12,5 s. Végsebesség: 175 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 4,9/5,8/4,4 l/100 km. Tesztátlag: 4,9 l/100 km.* CO2: 130 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, 1–3 személlyel, 25 és 33 Celsius-fok közötti hőmérsékleten

Garancia, szerviz Általános garancia: 3 év/100 000 km (hosszabbítható). Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Átrozsdásodás elleni garancia: 12 év. Szervizperiódus: 15 000 km, vagy 1 év olajcsere és szerviz.

Az alapkivitel érdemleges tartozékai Első, oldalsó, függöny- és vezetőoldali térdlégzsák, kitörésgátló, Isofix-pontok a hátsó szélső helyeken, állítható magasságú vezetőülés, négy irányban állítható kormányoszlop, MP3- és WMA-lejátszós, hat hangszórós CD-s rádió, légkondicionáló, elektromos első ablakmozgatás, távirányítós központi zár, elektromosan állítható, fűthető külső tükrök, 60/40 arányban osztottan lehajtható hátsó ülés, szervokormány.

Alapár (1.33 Dual VVT-i, 101 LE): 4 560 000 Ft

Az Exe-kivitel további felszerelései Bluetooth-kihangosító, 16 colos alufelnik 195/60 R16 méretű abroncsokkal, bőrkormány, elektromos hátsó ablakok, első ködfényszórók, multifunkciós kormány, automata légkondicionáló, automatikusan sötétedő belső tükör, elektromosan behajtható külső tükrök, kulcs nélküli nyitás/indítás, sötétített hátsó ablakok.

Ára: 6 375 000 Ft

Navigációval: 6 720 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás