Hírek

2009. szeptember 25. péntek, 13:53

Új motorok az Audi A3-ban - Turbóval spórolnak

Új belépőmotorokat kap az A3, nem vadonatújak, de jelentős üzemanyag-megtakarítást és a korábbiaknál jelentősen kultúráltabb üzemet, jobb menetdinamikát hoznak.

A tavaly frissített Audi A3 már ez évtől kapható az 1,6-os CR TDI turbódízellel, jövőre ez start-stop elektronikát, karosszéria-ültetést és vezérelt generátor-gerjesztést kap, így 99 g/km CO2-emissziót ígér

Érdekes, de az alsó-középkategóriás prémium-modell friss egységei már a Volkswagen Polóban is szolgálnak. Az ósdi, hengerenkénti kétszelepes 1,6-os benzinest jövőre 1,2 l-es turbós, közvetlen befecskendezésű TFSI váltja. A 105 lóerős, mindössze 89,5 kg-os blokk 175 Nm-es nyomatékát 1500-3500 fordulat/perc között folyamatosan hozza, 11,1 (Sportback esetén 11,3) s 100-as sprintet és 190 km/órás végsebességet ad. Hatfokozatú váltójával az 1,6-osnál több, mint 1 literrel kedvezőbb, 5,5 l/100 km-es vegyes fogyasztást ígér, kilométerenkénti CO2-emissziója 127 gramm.

Csupán 105 LE teljesítményében egyezik az 1,6 CR TDI, közös nyomócsöves, belépő turbódízel, mely már most kapható, de jövőre start-stop elektronikával is érkezik. A részecskeszűrős blokk 1500-2500/perc között 250 Nm nyomatékot termel, noha váltója csupán ötfokozatú, végáttételét hosszúnak mondják, vegyes fogyasztási értéke 3,8 l/100 km, kilométerenkénti CO2-emissziója pedig 99 gramm. A menetteljesítmények meggyőzők, a 100-as sprint 11,4 (Sportbacknél 11,7) s, a végsebesség 190 km/óra.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás