Hírek

2009. szeptember 25. péntek, 13:53

Új motorok az Audi A3-ban - Turbóval spórolnak

Új belépőmotorokat kap az A3, nem vadonatújak, de jelentős üzemanyag-megtakarítást és a korábbiaknál jelentősen kultúráltabb üzemet, jobb menetdinamikát hoznak.

A tavaly frissített Audi A3 már ez évtől kapható az 1,6-os CR TDI turbódízellel, jövőre ez start-stop elektronikát, karosszéria-ültetést és vezérelt generátor-gerjesztést kap, így 99 g/km CO2-emissziót ígér

Érdekes, de az alsó-középkategóriás prémium-modell friss egységei már a Volkswagen Polóban is szolgálnak. Az ósdi, hengerenkénti kétszelepes 1,6-os benzinest jövőre 1,2 l-es turbós, közvetlen befecskendezésű TFSI váltja. A 105 lóerős, mindössze 89,5 kg-os blokk 175 Nm-es nyomatékát 1500-3500 fordulat/perc között folyamatosan hozza, 11,1 (Sportback esetén 11,3) s 100-as sprintet és 190 km/órás végsebességet ad. Hatfokozatú váltójával az 1,6-osnál több, mint 1 literrel kedvezőbb, 5,5 l/100 km-es vegyes fogyasztást ígér, kilométerenkénti CO2-emissziója 127 gramm.

Csupán 105 LE teljesítményében egyezik az 1,6 CR TDI, közös nyomócsöves, belépő turbódízel, mely már most kapható, de jövőre start-stop elektronikával is érkezik. A részecskeszűrős blokk 1500-2500/perc között 250 Nm nyomatékot termel, noha váltója csupán ötfokozatú, végáttételét hosszúnak mondják, vegyes fogyasztási értéke 3,8 l/100 km, kilométerenkénti CO2-emissziója pedig 99 gramm. A menetteljesítmények meggyőzők, a 100-as sprint 11,4 (Sportbacknél 11,7) s, a végsebesség 190 km/óra.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás