Újautó

2009. szeptember 23. szerda, 13:23

Tesztnapló: Renault Kangoo Be Bop 1.5 dCi - Különös magastartás

Rövid és magas. Pajkos tréfa, vagy valódi autó?

Tesztnapló: Renault Kangoo Be Bop 1.5 dCi

A színezése is sugallja: inkább hobbi-, mint napi közlekedési eszköz. Hatalmasak az üvegfelületek

Kangoo ez is, de az eredetinél 2 cm-rel magasabb, 30 cm-rel rövidebb (a tengelytáv még többel), és sok a nyílás a tetején. Dízelben is csak egyetlen változat létezik.

Félkabrió: a hátul utazók fölött és mögött is léggé válhat a fal. Az ablak elektromosan, a tetőrész kézzel, egyszerűen mozgatható

Karosszéria, utastér Hiába magas a padló, hokedliszerűen kiemelkedő az ülés, a tető akkor is legalább 20 centivel a fej fölött magasodik. Igen kemény műanyag a burkolat, pajkosak a színek, zörgősek az anyagok. A műszerelrendezés jó, könnyen elérhető a középkonzolból kiemelkedő váltókar és a keresztben álló, megmarkolható kézifékkar. Sok a pakolóhely. Széles az oldalajtó, könnyű lenne a hátraszállás is rajta, de a manővert megnehezíti, hogy nagyon magasra kell fellépni, és hogy a rövid lapú, nem túl kényelmes első ülés sosem talál vissza a helyére. A „kakasülőkről” jól átlátni a személyautók fölött. Az oszlop vastag, de meredek, nem takar sokat. A pedálrend lépcsős. A kormány csupán magasságában állítható. A két hátsó ülés keskeny és rövid, alattuk kidudorodik a padló, ez az áruszállítást nehezíti meg. Bár hátul az ülések még magasabbak, így is hatalmas a fejtér, és szinte beláthatatlanul nagy a térdtávolság. Tág és magas a csomagtér is, de rövid, az ajtótól 30 cm-re már az ülés kezdődik.

A magaslati hátsó ülések előtt óriási a hely. Mindent műanyag borít, az ülések rövidek, és hosszabb távra csak mérsékelten kényelmesek

Az ajtó széles, oldalra nyílik. A hátsó sor ülései kiszedhetők, vagy támlájukat lecsukva előre lehet őket dönteni. Az első utasok fölötti tetőablakok felpattinthatók, hátul a tető egésze nyílik. Elektromosan mozognak az oldalsó ablakok, a hátsó szélvédő is leereszthető.

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Különleges forma
Dinamikus, takarékos motor
Átlátható karosszéria
Ritka szervizkényszer
Sokféle karosszérianyílás
Tágas utastér
Borsos ár
Négyszemélyes utastér
Buta ülésállítás
Kevés vagy egyenetlen raktér
Bizonytalan úttartás
Szél- és karosszériazaj

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros négyhengeres, hengerenkénti kétszelepes, közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1462 cm3. Furat: 76, löket: 80,5 mm. Teljesítmény: 105 LE/78 kW (4000/min). Nyomaték: 240 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS, ESP. Gumiméret: 205/60 R16. Csomagtér: 174/1432 l. Üzemanyagtartály: 60 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3871x1829x 1835 mm. Tengelytáv: 2313 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,6 s. Végsebesség: 169 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,4/5,3/5,7 l/100 km. Tesztátlag: 5,9 l/100 km. Garancia: 2 év, vagy 100 000 km általános, 12 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 30 000 km.

Ára: 3 710 000 Ft A tesztautó ára: 5 390 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás