Újautó

2009. szeptember 22. kedd, 12:07

Tesztnapló: Volkswagen Golf Plus 1.6 CRTDI Trendline - Hiánymotor

Az új Golf megjelenésével az egyterű Plus is felfrissült, és végre 1,6-os dízel is van hozzá.

Tesztnapló: Volkswagen Golf Plus 1.6 CRTDI Trendline

Az orr az új Golféhoz igazodik, kívülről ez a legnagyobb újdonság. A nagy üvegfelületek miatt a beltér hangulata még a sok fekete elem ellenére sem kellemetlen

A megújulás kívülről tipikus ráncfelvarrás: legfeltűnőbben az orr változott, a Plusra rávarrták a VI-os Golf elejét. A valódi újdonság a három teljesítményszinttel (75, 90 és 105 LE, de a Plushoz csak a két erősebbel rendelhető) futó, hengerenkénti négyszelepes, két vezértengelyes, 1,6-os, közös csöves, változó feltöltő geometriás turbódízel. A tesztautót 90 ló hajtotta.

Karosszéria, utastér A Golf Plus értékei változatlanok: finom kidolgozás, kellemes tapintású felületek, enyhén emelt üléspozíció, tologatható hátsó üléssor. 

A finoman illesztett, puha burkolatú műszerfalon az órák kiosztása változott a legfeltűnőbben. A váltókart nem emelték egyterűsen magasra, de így sem kényelmetlen. A jó fogású kormány is új

Az ülések viszonylag nagyok és kényelmesek, nem túl kemények, de a ki-beszállást megnehezíti az első ülőlapok magas pereme. Az ajtók szélesek, és jól kitárhatók, könnyű a beszállás. Sok a praktikus kacathely (fiókok az első ülések alatt, zsebek közvetlenül az ülések szélén), a kesztyűtartó bejárata keskeny, az ajtózsebek elöl-hátul kellően szélesek, és elég hoszszúak is. A vállszélesség nem különösen nagy, de a fejtér tágas. A hátsó sor két személyre formázott, a középső hely keskeny, viszont a tologathatósággal hatalmas (45 centis) lábtér alakítható ki, így ha kell, középtávon – a magas padlómerevítés és a hátranyúló középkonzolvég ellenére – hárman is elférnek. Az utastérhez képest éles kontraszt a pakolást segítő rekeszek és trükkök nélküli csomagtartó. Pereme nem túl magas, így nem nehéz a pakolás, az ötödik ajtó kényelmesen magasra emelkedik, és könnyen csukható. A csomagtartó aszimmetrikus ülésdöntéssel, és persze a hátsó sorrészek tologatásával is bővíthető, de a támlákat előrebillentve a padló nem sík. A műszerfal lényegében változatlan, legfeltűnőbben a műszerek kiosztása és rajzolata változott. Minden jól elérhető, és finoman is működik, kellemes a magasra, kézközelbe emelt hifi és klímaközpont.

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Tologatható (változtatható támlaszögű) hátsó ülések
Csendes, takarékos dízelmotor
Jó váltó
Kellemes hangolású futómű
Minőségi utastéri anyagok
Sok ötletes utastéri pakolóhely
Gazdag alapfelszereltség
Emelt üléspozíció
Korlátozott hátralátás
Kevés csomagtéri pakolóhely
Ki-beszállást akadályozó első ülőlapszélek
Érezhető turbólyuk 1500/perc alatt
Két személyre formázott hátsó sor
Korlátozott hátsó középső lábtér
Drága

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros négyhengeres, közös csöves befecskendezésű turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó turbógeometria, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1598 cm3. Furat x löket: 79,5×80,5 mm. Teljesítmény: 90 LE/60 kW (4200/min). Nyomaték: 230 Nm (1500–2500/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 395 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4204x1759x1592 mm. Tengelytáv: 2578 mm. Saját tömeg: 1365 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 13,5 s. Végsebesség: 174 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,0/4,1/4,7 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km. CO2: 125 g/km. Általános garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélkül, +1 év 150 000 km futásteljesítményig. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: rugalmas (maximum 30 000 km, vagy 2 év). Védőszárny-szolgáltatás: a márkaszervizben végzett kötelező szervizekkel folyamatosan meghosszabbodik.

Ára: 5 739 250 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás