Újautó

2009. szeptember 17. csütörtök, 14:58

Tesztnapló: Opel Insignia Sports Tourer 1.6 T Sport - Gyorsfutár

Az Insignia Sports Tourer divatkombi a javából, turbós benzinese közúti ragadozóvá teszi.

Tesztnapló: Opel Insignia Sports Tourer 1.6 T Sport

LED-es nappali fény világít elöl. Az első üvegben a közúti jelzőtáblákat felismerő kamera van; nemritkán téveszt, vagy nem is jelez. Az első tetőoszlop zavarhat a kilátásban, a tükrök széle nagyon elkeskenyedik

A négy- és ötajtós karosszéria után a kombi is megérkezett; ebben a formában kevésbé praktikus, mint a hatalmas puttonyú Vectra volt, de sok ínyencséggel és kényelmes ülésekkel próbál vonzóvá válni.

Karosszéria, utastér

Nyitott napfénytetővel sincs bent huzat. Hátrafelé nem könnyű kilátni, oldalirányban sokat takar a vastag hátsó tetőoszlop. A több mint 1,6 tonnás kombi 9,2 mp alatt van százon

A kombi hosszában 78 mm-rel növi túl a családtagokat, s teteje is kevésbé lejt hátul; utóbbi tulajdonság növelné, az üvegtető viszont csökkenti a fejteret, így a magasabbak kobakja hozzáér a plafonhoz. Elöl-hátul kényelmesek az ülések, az elektromosan állítható, deréktámaszos, szellőztethető, jó oldaltartású, nyújtható ülőlapú vezetői fotelben kiválóan el lehet helyezkedni. Széles a sok apró gombbal teletűzdelt középkonzol, de legalább nem fájdítja a nekitámaszkodó combot. Az utastérben van elég rakodóhely, tágas ajtózsebek, több zárható rekesz, üreg és pohártartó növeli a komfortérzetet. A vaskos, a kasztni teljes szélességében nyíló (elektromosan záródó) csomagtérfedél kellően magasra emelkedik, alatta viszont kissé szűkös a bejárat, de legalább nem magas a küszöbe. A poggyásztér maximális szélessége mindössze 1,064 m, ráadásul a felső rész legömbölyített kialakítása miatt hiába fér el a hasáb alakú rakomány alul, felül elakad. Osztottan dönthető támlákat lehajtva bővíthető az alaphelyzetben 540 l-es raktér 1530 l-ig, aljában szinte használhatatlanul lapos üreget képeztek ki.

Kívülről nagynak tűnik a nyílás, de mégsem az

Motor, erőátvitel A 180 LE-s, 230 Nm nyomatékú turbómotor alul (körülbelül 2000/perc fordulatig) nem sok életjelet ad, aztán megindul, 3000-től pedig eszeveszett hajrába kezd, 7000-ig készséggel elpörög, szinte sportautós erőt mutat. Városban sokat kell dolgozni a hatfokozatú, precíz kulisszában, könnyen mozgó karral kapcsolható, jó áttételezésű (100-nál hatodikban 2200/perc) kéziváltóval, hogy ne vesszen el a lendület. Étvágya nem visszafogott (vegyes tesztüzemben 11,5 l/100 km). A turbómotor hangja nem zavarja az utasokat, a lefúvatószelep pisszegése minden váltáskor extra élvezeti faktor.

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes ülések
Csendes, egyenletes járású motor
Jól áttételezett, könnyen kapcsolható váltó
Erős fék
Minőségi összeszerelés
2000/perc alatt hiányzó nyomaték
Kissé szűkös hátsó fejtér
Nehézkes hátralátás
Nem jól kihasználható csomagtartó
Kátyúra érzékeny futómű
Széles középkonzol

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Soros négyhengeres turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1598 cm3. Furat x löket: 79×81,5 mm. Teljesítmény: 180 LE/132 kW (5500/min). Nyomaték: 230 Nm (2200/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul összetett karrendszerű független felfüggesztés. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafék, ESP. Gumiméret: 245/40 R19. Csomagtér: 540–1530 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4908x1856x1520 mm. Tengelytáv: 2737 mm. Saját tömeg: 1610 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,2 s. Végsebesség: 220 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,9/6,2/7,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 11,5 l/100 km. CO2: 186 g/km. Általános garancia: 2 év km-korlátozás nélkül. Védőszárny-szolgáltatás: 1 év. Fényezési garancia: 2 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km/1 év.

Ára: 8 458 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás