Újautó

2009. szeptember 15. kedd, 14:04

Tesztnapló: Infiniti G37 S - Megtapad

Nissan prémiumkicsúcsosodás az Infiniti erőteljes sportszedánja.

Tesztnapló: Infiniti G37 S

Az elegáns limuzin a BMW, a Mercedes és a Lexus piacára tör

Kényelmes limuzin, sportos tulajdonságokkal. Az amerikai ízlésű japán autó Európában a hivatalos forgalmazás újdonsága.

Karosszéria, utastér A sportos-elegáns, kissé alacsony utastér kialakítása a megszokott rendet követi. Finomak az anyagok, példás a kidolgozás. A műszerfal áttekinthető, az elülső rész dísze a többdimenziós középkonzol. Szellemes módon a napellenzőkből további lapok húzhatók ki, hogy az árnyékolás középen összeérhessen. Multifunkciós a kényelmes vezetőülés: elektromosan állítható, fűthető, hosszú lapja 3 cm-rel, kézzel megnyújtható. Külön kapcsolóval szabályozhatók a lapot és a támlát keretező oldaltámaszok. Az elektromosan pumpálható támaszok alakra és alkalomra formázhatók, határozottan tarthatnak, vagy lazán elengedhetnek. A kormány és a középkonzol sok kapcsolója között rövid idő alatt el lehet igazodni. A kulcs nélküli, nyomógombos indításhoz a féket és a kuplungpedált is taposni kell. Széles a kardánbox, benne mély a tároló, hagyományos a kézifékkar. Nincs sok pakolóüreg. Az oszlopok elöl kissé, hátul határozottan vaskosak, a tükrök széles képet mutatnak.

A hátsó sor igazából kétszemélyes a magas és széles padlóhullám két oldalán. Terpesztartásra nincs hely, az első ülés alá szűkösen férnek be a lábfejek. A térdek előtt van tér bőven. Az ereszkedő tető alatt kissé szorong a magas utas. Az ülés hoszszú, a két szélen fotelszerű. A háttámlák dőlése külön-külön állítható, lefektetni nem lehet őket. Az utastérhez a sílécnyílás az egyetlen kapcsolat. A csomagtér nyílása alacsony, a raktér magas és rövid. A kerékjáratok között leszűkül az oldaltávolság, a padló sík.

Motor, erőátvitel Az erőteljes motor a Nissan Z-sorozatból ismerős. Mélyről, 2000 alól gyorsít, 3000-től vehemensen, egészen a 7000-es fordulatig az ülésbe nyomva tart. Közben megacélosodik a hangja, nem erős, de karakteres, egyébként csöndes. A hatfokozatú kéziváltó karja határozott vezetésű. Alig lehet rossz helyre kapcsolni, a motor nyomatéka szinte mindenhonnan képes gyorsítani. Alapjáraton kissé reszket a váltókar. Méltatlan a hátramenet izomból lenyomós kapcsolása.

Nyújtott és lapos a karosszéria, nagy a tengelytávolság
 
A kormányról működtethető az adaptív sebességtartó is. A középkonzoli képernyő előtti ferde sík kezelőgombjai szokatlanok, de jól láthatók
 
Széles, ám nem magas a beltér. Az ülések oldaltartásának erőssége elektromosan szabályozható
     

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Finom kialakítás
Kényelmes, testre szabható vezetőülés
Erős, nyomatékos motor
Kiváló úttartás
Gazdag felszerelés
Kis csomagtér
Akadályozott hátralátás
Magas, széles kardánalagút
Jelentős fogyasztás
Rezgő váltókar

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Hathengeres V-motor elöl, hosszában beépítve. Hengerenkénti négyszelepes könynyűfém benzinmotor, változó szelepvezérlés. Hengerűrtartalom: 3696 cm3. Furat: 95,5, löket: 86 mm. Teljesítmény: 320 LE/235 kW (7000/ min). Nyomaték: 360 Nm (5200/min). Hatfokozatú kéziváltó, hátsókerék-hajtás. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett karrendszerű felfüggesztés segédvázon. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ABS, ESP. Gumiméret: 225/50 R18. Csomagtér: 450 l. Üzemanyagtartály: 80 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4770x1770x1450 mm. Tengelytáv: 2850 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 5,8 s. Végsebesség: 250 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 15,2/7,8/10,5 l/100 km. CO2: 249 g/km. Tesztátlag: 13,6 l/100 km. Garancia: 3 év, vagy 100 000 km általános, 12 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 20 000 km.

Ára: 15 356 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás