Újautó

2009. szeptember 11. péntek, 02:00

Pikoló: Citroën C5 1.6 HDi Dynamique - Vasmacska

A felső-középkategóriás fémrugói mellé a kisebb dízelmotort is megkapta.

Pikoló

Tágas karosszéria, hangsúlyozottan minőségi külsővel és belsővel. Nézze meg videón!

Elegáns, minőségi karosszéria, hatalmas beltérrel, nagy csomagtérrel. Állítható magasságú ülés és kétirányú kormánykerék-változtathatóság. Jól kezelhető és értelmezhető műszerfal. Programozható a hazakísérő fény és a kanyarlámpa működése. A különlegesre szabott vezetői légzsák az átlagosnál jobban véd. Kényelmesek az első és a hátsó ülések, a sík padlólemez hátul még háromnak is nagy helyet ad. Lehajthatók a hátsó ülések, teljes méretű a pótkerék, sok a rakodási hely.

A dízelvilág egyik favoritja, a PSA-csoport 1,6-os 110 lovasa ötfokozatú váltóval szegődik párba. A két vezértengelyes, közös csöves, közvetlen befecskendezéses, köztes hűtős turbómotor hidegen-melegen kulturált, dinamikus, 1500/perctől jól húz, a kresz előírásait nézve (191 km/h-s) túlmotorizált. Elindulási hajlama remek (gáz-kuplung kezelhetőség), az erőátvitel jól csillapított. A 71 literes tank nagy, a 4,7 l/100 km-es országúti fogyasztással akár 1510 km-t tud befutni. A váltó finoman dolgozik.

A C5 fémrugóival még a saját hidropneumatikus rendszerével (igényes első keresztlengőkarok és hátsó összetett rendszer) is pariban van. J

Kupéba forduló vonalak, kis csomagtérajtóval, nagy csomagtérrel

ó erőkkel forgatható a háromfordulatos kormány, a négy tárcsafék érti a dolgát. A stabilitást kitörésgátló is felügyeli. A belső menetzajoktól, rezonanciáktól mentes.

Alapból jár hat légzsák, öt fejtámla, kitörésgátló, kanyarfényszóró, tempomat, állítható ülésmagasság és kormány, fedélzeti számítógép, kétzónás, elektronikusan vezérelt légkondicionálás, központi zár, 4 ablak és a külső tükrök elektromos mozgatása, nemkülönben a kormányról is vezérelhető 6 hangszórós rádió/CD/MP3.            

S. P.

Az Autó 2009/9. számából

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1560 cm3; teljesítmény: 110 LE/80 kW (4000/min); nyomaték: 270 Nm (1750/min); gyorsulás (0–100 km/h): 12,2 s; végsebesség: 191 km/h; fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,3/4,7/5,6 l/100 km; CO2: 149 g/km; felfüggesztés: elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett karrendszer spirálrugókkal, elöl-hátul tárcsafékek; gumik: 225/55 R17; hoszszúság x szélesség x magasság: 478x 186×145 cm; tengelytáv: 282 cm; csomagtér: 505–1462 l.

Ára: 6 040 000 Ft

Az Autó 2009/9. számából!

Öröm, bánat

Öröm: Mi­nő­ség kí­vül-be­lül, ké­nyel­mes he­lyek elöl-hátul, csen­des utas­tér, fi­nom ru­gó­zás, ér­té­kes ka­nya­ro­dá­si tu­laj­don­sá­gok, szép já­rá­sú, halk, ta­ka­ré­kos mo­tor, él­vez­he­tő di­na­mi­ka a mo­tor mé­re­té­hez ké­pest.

Bánat: Pe­dál­rend (ma­gas a fék a gáz­hoz ké­pest), sok, de ki­csi ra­ko­dá­si hely, kis csomagtérbejárat, nin­cse­nek aszferikus tük­rök, ár (a mo­tor­mé­ret­hez képest).

Az Autó 2009/9. számából!

Videó

Az Autó 2009/9. számából!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás