Bemutatók

2009. szeptember 9. szerda, 22:17

Bemutató: Porsche Panamera - Hova tovább?

Újabb kategóriában indul a Porsche.

Csaknem két méter széles, de csupán 1400 mm magas, szinte elterül az úton. A V8 Turbo 0-ról 100-ra 4,2 mp alatt ér, és akár 303 km/órával is száguldhat, átlagfogyasztása a Porsche szerint mindössze 12,2 l/100 km

2003-ban sokan csodálkoztak, amikor a Porsche a Volkswagennel összefogva kirukkolt a Cayenne szabadidő-autóval. A márkától teljesen idegen szegmens bejött a Porschénak, a drabális jószág ma is jó eladási számokkal szerepel a statisztikákban. A mostanság éppen pénzügyi nehézségekkel küszködő, minden bizonnyal a Volkswagen-csoportba olvadó cég új lendületet nyerhet a Panamerával: éppen abban a piaci résben próbálkozik, ahol a gazdasági válság sem vette el a vevők kedvét a költekezéstől.

Porscheségét le sem tagadhatná, a 4,97 m-es hosszhoz és a 2,92 m-es tengelytávhoz összetéveszthetetlen formát rajzoltak. Igaz, a szokásosnál magasabbra emelkedik az orr, hiszen ott lakik a motor, és a tervezéskor a gyalogosvédelmi előírások is számítottak. Négy jókora oldalajtón keresztül lehet megközelíteni az utasteret, a hatalmas tengelytávból következik, hogy hely van bőven a lábaknak. Nagyon mélyre tették a négy ülést, a fejtérrel nincs gond. Középen a műszerfal végétől a hátsó üléstámlákig széles középkonzol fut végig, elöl a vezetőnek fontos kapcsolókkal: nincs központi vezérlőgomb, mint mondjuk a BMW-nél, a váltó két oldalán megszámlálhatatlan apró kapcsoló sorakozik egymás mögött, például a lengéscsillapítók, az ülésfűtés vagy a klíma beállításához. Sok helyre jutott kisebb-nagyobb rakodórekesz, s méretes a csomagtartó is: alaphelyzetben 445 (a legerősebb változatnál 432) literes a szépen kárpitozott tér, a kapacitás ráadásul megtöbbszörözhető a hátsó támlák ledöntésével.

A farból kiemelkedő hátsó szárny dőlésszöge is szabályozható, a hátsó ajtóra feláras az ablaktörlő. A kerekek 18 vagy 19 colosak
 
Négy különálló ülésben lehet terpeszkedni, extraként a két hátsóhoz is van szellőztetés és elektromos állítás.
 
 A műszerpult a többi Porschéból lehet ismerős, a gyújtáskapcsoló itt is a kormánytól balra fészkel
     

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás