Bemutatók

2009. szeptember 9. szerda, 22:17

Bemutató: Porsche Panamera - Hova tovább?

Újabb kategóriában indul a Porsche.

Csaknem két méter széles, de csupán 1400 mm magas, szinte elterül az úton. A V8 Turbo 0-ról 100-ra 4,2 mp alatt ér, és akár 303 km/órával is száguldhat, átlagfogyasztása a Porsche szerint mindössze 12,2 l/100 km

2003-ban sokan csodálkoztak, amikor a Porsche a Volkswagennel összefogva kirukkolt a Cayenne szabadidő-autóval. A márkától teljesen idegen szegmens bejött a Porschénak, a drabális jószág ma is jó eladási számokkal szerepel a statisztikákban. A mostanság éppen pénzügyi nehézségekkel küszködő, minden bizonnyal a Volkswagen-csoportba olvadó cég új lendületet nyerhet a Panamerával: éppen abban a piaci résben próbálkozik, ahol a gazdasági válság sem vette el a vevők kedvét a költekezéstől.

Porscheségét le sem tagadhatná, a 4,97 m-es hosszhoz és a 2,92 m-es tengelytávhoz összetéveszthetetlen formát rajzoltak. Igaz, a szokásosnál magasabbra emelkedik az orr, hiszen ott lakik a motor, és a tervezéskor a gyalogosvédelmi előírások is számítottak. Négy jókora oldalajtón keresztül lehet megközelíteni az utasteret, a hatalmas tengelytávból következik, hogy hely van bőven a lábaknak. Nagyon mélyre tették a négy ülést, a fejtérrel nincs gond. Középen a műszerfal végétől a hátsó üléstámlákig széles középkonzol fut végig, elöl a vezetőnek fontos kapcsolókkal: nincs központi vezérlőgomb, mint mondjuk a BMW-nél, a váltó két oldalán megszámlálhatatlan apró kapcsoló sorakozik egymás mögött, például a lengéscsillapítók, az ülésfűtés vagy a klíma beállításához. Sok helyre jutott kisebb-nagyobb rakodórekesz, s méretes a csomagtartó is: alaphelyzetben 445 (a legerősebb változatnál 432) literes a szépen kárpitozott tér, a kapacitás ráadásul megtöbbszörözhető a hátsó támlák ledöntésével.

A farból kiemelkedő hátsó szárny dőlésszöge is szabályozható, a hátsó ajtóra feláras az ablaktörlő. A kerekek 18 vagy 19 colosak
 
Négy különálló ülésben lehet terpeszkedni, extraként a két hátsóhoz is van szellőztetés és elektromos állítás.
 
 A műszerpult a többi Porschéból lehet ismerős, a gyújtáskapcsoló itt is a kormánytól balra fészkel
     

Bővebben az Az Autó 2009/9. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás