Bemutatók

2009. szeptember 1. kedd, 20:05

Megújult a Kia cee’d - Egyenvonás

Forgatókönyv szerűen, 3 éves korára megújult a Kia rekorder, 7 éves garanciájáról híres alsó-középkategóriása. A mostani frissítés az ötajtós és a kombi cee’d fizimiskáját érinti, a háromajtós pro_cee’d várhatóan egy év múlva ölt új arcot, de technikája, beltere már most megkapja a többi újdonságot.

Az összes lámpa új, a fényszórók projektorosak, az oldalsó irányjelzők a tükörházakban villognak. Nézze meg a cee’d gyári képeit is!

A frissítés szembetűnő, de a lemezek közül egyedül a motorháztető új alakú. A Magentisére emlékeztető, jellegzetesen Kia hűtőmaszk nem csupán a korábbitól különbözik, mintája az ötajtóson és a kombin is eltérő. Az átszabott fényszórók alapáron vetítőlencsések (azaz projektorosak), a hátsó lámpák burája LED-hatású. Az új lökhárítókkal a hossz 2,5 cm-t nőtt, ebből az első túlnyúlás 2, a hátsó 0,5 cm-t profitált. Az oldalsó irányjelzők a tükörházakba kerültek és természetesen vannak új felnik, színek is.

Belül új a négyküllős kormánykerék és az ezüst, zongoralakk, valamint bronz fényű műanyagszéllel egyaránt elérhető középkonzol. A műszerek egy-egy csőbe kerültek, számlapjuk is megújult, a tervezők a friss gombbal szerelt váltókar környékén is variáltak egy keveset. Üde textúrákat hoznak az üléskárpitok, rendelhető kétzónás légkondicionáló, tempomat, bluetooth-kihangosító és hangvezérlésű navigáció is.

A széles ködzárófényes lökhárító az ötajtós sajátja

A legtöbb újdonság a műszaki töltetben keresendő. A motorpaletta szemlátomást változatlan, mégis akad újdonság, a fogyasztási és emissziós értékek rendre kedvezőbbek. Az 1,4-es (109 LE) belépő egyes piacokon kisebb teljesítményű (90, 105 LE), de változatlan menetteljesítményeket produkáló (tehát lényegében azonos) kivitelekben érkezhet. Az 1,6-os benzines 122-ről 126 lovasra izmosodott (ám a teljesítményre adózásilag érzékeny piacokon 115 lóerősként érkezhet). A 2,0 l-es (143 LE) benzines és (140 LE) dízel teljesítménye változatlan. A korábbihoz hasonlóan változó geometriájú turbós, közvetlen befecskendezésű 1,6-os dízel nem a korábbi, a Soulból került át, 90 és 115 lóerős kivitelben, váltás-esedékesség jelzővel, részecskeszűrővel és a 2,0 l-es öngyújtóshoz hasonlóan 6 fokozatú váltóval.

A fedélzeti számítógép az új négyküllős kormánykerékről lapozható, a beltér a korábbihoz hasonlóan igényes, zömében puha műanyagokból épül. A középkonzolt övező műanyagok ezüst, bronz és zongoralakk színűek is lehetnek

A váltók a benzineseknél csak 5 fokozatúak, 4 fokozatú bolygóműves automata az 1,6, 2,0 benzineshez és az erősebbik 1,6-os dízelhez kérhető. Bővített tartalommal (visszagurulás-gátlóval és vészhelyzetben az elektromos kormányszervo optimális irányba terelésével) már az alapmodellhez is rendelhető a 170 000 forintért kínált ESP.

A frissített, szeptember közepétől rendelhető paletta alapmodellje a bázis-ellátmánnyal most először megjelenő pro_cee’d, a háromajtós 2,999 millió forinttól kapható, az ötajtós indulóára 3,299, a kombié 3,499 millió Ft. Az alapfelszereltség új eleme a távnyítós központi zár és a riasztó. A 2,0 l-esek kivételével rendelhető ISG, stop&go elektronikával a 90 lovas 1,6 CRDi 110, a 115 lovas 115 g/km CO2-emissziót hoz, a vegyes fogyasztási értékek 4,2, 4,5 l/100 km. A fogyasztáscsökkentésben az alacsony gördülési ellenállású Michelin Energy Saver abroncs-szett és a generátor vezérelt, motorféküzemre időzített gerjesztése is részt vesz. Hosszabb a védőszárny (assistance) szolgáltatás: az eddigi 3 év helyett az általános garancia végéig, azaz 7 évig/150 000 kilométerig él.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás