Újautó

2009. augusztus 27. csütörtök, 10:01

Teszt: Opel Corsa 1.3 CDTI Ecoflex Enjoy - Alaphangon

Corsa Ecoflex már tavaly is létezett, az idei modellév azonban további újításokat, és még aszkétább fogyasztást hozott.

Teszt

A 45 kg-os tömegcsökkenésből a kisebb méretű, de nem feltűnően szerény kerekek és abroncsok 7,2 kg-ot tesznek ki. A csökkentett hasmagasság miatt a lökhárítók aljára vigyázni kell, magas járdára nem szabad parkolni az Ecoflex Corsával

A Fiat-eredetű 1,25 l-es turbódízel szoftverének tovább finomítgatásával, 20 mm-es karosszériaültetéssel, hosszabb végáttételű (de csak ötfokozatú) váltóval, alacsony gördülési ellenállású 175/70 R14-es abroncsokkal és 45 kilós tömegcsökkentéssel készül az idei Corsa Ecoflex. Mindez elég volt ahhoz, hogy a korábban is takarékos, 4,5 l/100 km vegyes fogyasztású Corsa hasonló értéke 4,1 l/100 km-re apadjon, CO2-emissziója 119-ről 109 g/km-re essen.

A látványos, sárga tesztautóval érdekes játékot írt ki az Opel: a szerkesztőségek versenyezhetnek, hogy melyik csapat tudja a teszthetet a lehető legkisebb átlagfogyasztással abszolválni. A belépő dízelhez alapáron járó Ecoflex csomag felármentes, a csomagtérajtó feliratán kívül különösebb ismertetőjel nem látható, egyediek a csökkentett légellenállású dísztárcsák. A 45 l-es tank a gyári vegyes fogyasztással csaknem 1100 kilométeres hatótávot ígér, így nyugodtan tervezhetők hosszú, tankolásmentes túrák, vagy ami még nagyobb érték: a sokat ingázóknak is bőven elég hetente-kéthetente tankolniuk. Az ötfokozatú váltó miatt a nagy hatótáv ellenére nem hosszútávfutó a Corsa: az autópályás 130 km/óránál 3100/perc a fordulatszám, ekkor a motorzaj már erős, s a szél is jól hallható.

A beltér ismerős, a műanyagok kemények, de gusztusosak, az ülések tartása lehetne határozottabb, hosszú távon elgémberedik a test

A turbódízel országúti tempónál a leghalkabb, városban jól hallható kotyogós, hidegen már-már kalapálós hangja. A hiányzó hatodik fokozaton túl a váltó jól eltalált, nem túlzóak a fokozatok közötti lépcsők, a kar kissé hosszú és nem is precízen vezetett úton, de jól kapcsolható. Országúton hajtva nem kunszt 3,0 l/100 km, vagy akár kevéssel az alatt tartani a fogyasztást, nálunk kizárólag városban 5,2 l/100 km adódott, de a teljes teszt 4,3 l-rel zárult a városi mellé sok országúti és némi autópályás futást is társítva. Mindeközben persze nem csupán a fogyasztást figyeltük, a Corsa általános futási jellemzői is érdekeltek: érezhető, hogy három éve megjelent autóban ülünk, a futómű messzemenően biztonságos, de egy kissé feszes, az úthibák érezhetők és hallhatók – ebben a kategóriában ma már akad jobb ellenfél. Az 1,3-as dízel alacsony fordulaton erőtlen, a turbólyuk jól érezhető, 1500/perc alatt ne számítsunk gyorsításra, feljebb, 1750-2500/perc között konstans a 170 Nm nyomaték.

Leginkább a csomagtérajtó felirata árulkodik az Ecoflex-kivitelről. Képgalériánkban jobban is megnézheti!

Az utastér négy felnőttnek kényelmes, rövid távra ötnek is jó, a lábhely (még 180 cm-es utasokkal is) elöl-hátul tágas, a csomagtér szintén családi: 285-1050 l-es, az üléshajtás egyszerű a támlák döntésekor a lapok is süllyednek, csaknem törésmentes a padló.

Noha az Ecoflex csomag (a 75 lovas 1.3 CDTI esetén) felármentes, az Enjoy felszereltségű ötajtós tesztautó 4 029 000 forintos alapára kissé borsos. Az adu az akciós ár: 475 000 forint árkedvezménnyel, már 3 554 000 forintért, ajándék légkondicionálóval és MP3-as CD-rádióval elhozható a takarékos ötajtós. A kényelmi ellátmány így már gyakorlatilag teljes, a biztonsági nem egészen, oldallégzsák az Enjoy-hoz csak felárért jár. Az extrák köre az átlagosnál bővebb, áruk emészthető, tolatóradar például 61 000 forintért, fűthető ülés és kormánykerék (!) 93 000 forintért kérhető.

Katona M.

Öröm, bánat

Öröm Helykínálat, fogyasztás, csomagtér, kedvezményes ár, stabil futómű.

Bánat Autópályán zajos futás, magas listaár, feszes rugózás, alacsony fordulaton erőtlen motor.

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom: 1248 cm3; teljesítmény: 75 LE/55 kW (4000/min); nyomaték: 170 Nm (1750-2500/min); gyorsulás (0-100 km/h): 14,5 s; végsebesség: 168 km/h; fogyasztás (vegyes): 4,1 l/100 km; CO2: 109 g/km; felfüggesztés elöl McPherson, hátul csatolt hosszanti lengőkarok; elöl tárcsa, hátul dobfékek, ABS; elsőkerékhajtás; hossz x szélesség x magasság 400 x 172 x 147 cm; tengelytáv 251 cm; csomagtér 285-1050 l.

Ára: 4 029 000 Ft

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás