Újautó

2009. május 22. péntek, 17:16

Teszt: Honda City 1.4 Elegance - Távoli rokon?

Bár nemigen látszik, az új City az új Jazz négyajtósa.

Képekben

A Jazz pad­ló­le­me­zé­vel a City ten­gely­táv­ja is nőtt az elő­dé­hez ké­pest 9, az új Jazzé­hez ké­pest 4 cm-t. A ha­gyo­má­nyos ha­lo­gén fény­szó­rók ha­tá­so­sak
 
Más, mint a Jaz­zé, de jel­leg­ze­te­sen hondás a ke­mény, igé­nyes plasz­ti­kok­ból for­mált mű­szer­fal. Az órák köny­­nyen ér­tel­mez­he­tő­ek, víz­hő­mé­rő nincs, de a hi­deg mo­tor­ra lám­pa figyel­mez­tet
 
A kül­ső tük­rök lá­tó­te­re egyik ol­da­lon sem osz­tott, holt­te­rük még­is ki­csi. Az el­ső és a hát­só te­tő­osz­lo­pok szé­les al­ja je­len­tő­sen ront­ja az át­lát­ha­tó­sá­got, a fart to­la­tás­kor „érez­ni” kell, gyá­ri to­la­tó­ra­dar fel­ár­ért sincs
    

 

 

Mé­re­te­sek és komfortosak, de nem túl­zot­tan jó tar­tá­sú­ak az el­ső ülé­sek, a kö­zép­ső kö­nyök­lő az Elegance sa­ját­ja, a fix kar­tá­masz mély­sé­ge mi­att csak az ala­cso­nyab­bak­nak ké­nyel­mes
 
Nagy a hát­só láb­tér, a kö­nyök­lő alap­tar­to­zék, ám po­hár­tar­tó csak az Elegance-ban jár be­le. Az ülé­sek ké­nyel­me­sek, a tám­la élé­be tol­ha­tó fej­tá­masz­ok nem za­var­ják a hát­ra­lá­tást, az ülő­lap alatt polc hú­zó­dik, zseb az el­ső hát­tám­lá­kon van
 
Az aj­tók ke­mény és sö­tét plasz­tik­ját né­hol ezüs­tös be­té­tek tar­kít­ják. Ajtó­zse­bek csak elöl van­nak. Min­den ab­lak elekt­ro­mos moz­ga­tá­sú
    

  

Egé­szen jó a pe­dál­rend, a négy­tár­csás fék­rend­szer fi­no­man ada­gol­ha­tó, és ha­tá­sos
 
Ki­csi a kesz­tyű­tar­tó, s a töb­bi tárolóhelyhez ha­son­ló­an bé­lés nél­kü­li kemény mű­anyag, min­den zö­rög, csúsz­kál ben­ne
 
Az USB-csatlakozó önál­ló alj­zat híján ká­be­len lóg
    

 

 
Kel­le­mes a mű­szer­cso­port bo­ros­tyán­szí­nű vi­lá­gí­tá­sa, a multifunkciós kor­mány túl­át­té­te­le­zett, vis­­sza­té­rí­tő ere­je cse­kély, so­kat kell ve­le kor­ri­gál­ni
 
Ma­gas­ra nyí­lik a csak kulc­­csal vagy az utas­tér­ből kar­ral nyit­ha­tó csomagtérfedél. Bel­ső lehúzófül nincs, a zsa­né­rok a hasz­nos tér­be for­dul­nak, a kár­pi­to­zás igé­nyes. A bő­ví­tett rak­tér 175 cm hos­­szú, de lépcsős
 
Az ablakemelők és tükörállítók megvilágítottak. A zseb lehetne tágasabb. Az ajtók tompa puffanással, de a megszokottnál nagyobb erőkifejtéssel csukhatók
    

Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

Karosszéria, felfüggesztésMotor, erőátvitel
Tágas utastér
Nagy hátsó lábtér
Jó fényszórók
Biztonságos futómű
Jó vezetési pozíció
Túlságosan feszes futómű
Túláttételezett kormány
Fix hátsó ülőlap
Korlátozott hátsó fejtér
Nehézkes átlós hátralátás
 
Egyenletes járású motor
Nagy nyomaték alacsony fordulaton
Kedvező fogyasztás
Precíz váltó
Autópályán zajos motor
Hiányzó hatodik fokozat
Biztonság Költségek
Isofix, négy légzsák alapáron
 Függönylégzsák az Elegance-szintnél
Kitörésgátló felárért sem kérhető
 
Garancia
Kedvező fogyasztás
Ár

Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor: Soros négyhengeres, folyadékhűtéses, négyütemű benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy lánchajtású, felülfekvő vezérműtengely. Hengerenként négy szelep, változó szívóoldali vezérlés. Könnyűfém blokk és hengerfej. Hengerűrtartalom: 1339 cm3, furat: 73,0, löket: 80,0 mm. Sűrítési arány: 10,5:1. Teljesítmény: 100 LE/73 kW (6000/min). Nyomaték: 127 Nm (4800/min). Olajtöltés: 3,6 l. Hűtővíz: 4,5 l. Akkumulátor: 44 Ah.

Erőátvitel: Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Hidraulikus működtetésű tengelykapcsoló. Sebesség 1000/ min. fordulatszámon ötödik fokozatban 32,5 km/h.

Felfüggesztés: Elöl segédvázas McPherson, hátul csatolt lengőkarok, kanyarstabilizátor elöl-hátul. Tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS. 3,6 fordulatos fogasléces kormánymű változó intenzitású elektromos rásegítéssel.

Karosszéria: Négyajtós, ötüléses önhordó acélkaroszszéria. Saját tömeg: 1101 kg-tól. Megengedett össztömeg: 1570 kg-ig. Üzemanyagtartály: 42 l.

Menetteljesítmények: Gyorsulás (0–100 km/h): 11,8 s. Végsebesség: 182 km/h. Fogyasztás: város/városon kívül/vegyes: 7,3/5,2/6,0 l/100 km. Tesztátlag: 6,6 l/100 km*. CO2: 142 g/km. * Saját mérés, vegyes használatban, 1–4 személlyel, 15 és 25 Celsius-fok közötti hőmérsékleten Garancia, szerviz: Általános garancia: 3 év/100 000 km. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Átrozsdásodás elleni garancia: 12 év. Szervizperiódus: 20 000 km vagy 1 év, olajcsere és szerviz.

A Comfort alapkivitel érdemleges tartozékai: Vezető- és utasoldali első és oldalsó légzsákok, ABS, Isofix, MP3-lejátszós, USB-csatlakozós, 4 hangszórós, kormányról vezérelhető audiorendszer, állítható magasságú vezetőülés, négy irányban állítható kormányoszlop, szervokormány, elektromos ablakmozgatás elöl-hátul, távirányítós központi zár, manuális légkondicionáló, elektromos állítású, fűthető külső tükrök, osztottan dönthető hátsó üléstámla, zseb az utasülés háttámláján.

Ára: 3 799 000 Ft

Az Elegance-kivitel további felszerelései: Függönylégzsák, könnyűfém felni 185/55 R16 abroncsokkal, ködfényszóró, zseb az első ülések háttámláján, automata légkondiconáló, első könyöktámasz, tempomat.

Ára: 4 099 000 Ft

Bővebben az Az Autó 2009/5. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

Házhoz megy Az Autó és a Retro Mobil!

Nem tudott elmenni a boltba, nem volt nyitva az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás